مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از برگزاری ۱۶ دوره آموزش صنایع‌دستی در سال98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 20 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی مجموعاً با شرکت ۳۴۵ نفر از هنرجویان ایلامی و دیگر شهرستان‌های استان واز طریق تفاهم‌نامه با اداره بهزیستی، آموزشگاه‌های آزاد، اداره کل زندان‌ها، کمیته امداد، بخش خصوصی در رشته‌های میناکاری، تولیدات چرمی دست‌دوز، نقاشی روی سفال، معرق چوب، گیوه‌بافی، نقاشی روی چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برگزار شد.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در این زمینه، گفت: آموزش صنایع‌دستی به‌خصوص صنایع بومی با تأمین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه با حضور مربیان کاربلد صنایع‌دستی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از برگزاری دوره آموزش صنایع‌دستی در مراکز توان‌بخشی استان برای افراد کم‌توان جسمی و ذهنی با همکاری اداره کل بهزیستی استان خبر داد و گفت: «این آموزش‌ها در رشته‌های نقاشی روی سفال و معرق چوب در مرکزهای توان‌بخشی استان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و جامعه معلولین، با خلق آثار هنری زیبا توانمندی‌های خود را نشان می‌دهند که باعث می‌شود صنایع‌دستی به دست فراموشی سپرده نشود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار