اتاق اصناف اگر در نیت خود برای کمک به ستاد مقابله با کرونا صادق بود و به قدرت اجرایی خود اعتماد داشت که اصناف استان برای حرف ها وبیانیه های ایشان تره خرد می کنند ،همزمان با شیوع این ویروس در سطح استان مبادرت به صدور بخشنامه تعطیلی صنف غیر ضروری می کرد.
کد خبر: ۸۳۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 21 March 2020

تابناک ایلام::در یکی دوهفته پایانی سال که اوج خریدهای نوروزی مردم به حساب می آید وبیشترین ازدحام جمعیتی در معابر ومجتمع های خرید شکل می گیرد ،در شرایط جاری استان حساسترین زمان و مستعد ترین مکان برای انتقال ویروس کرونا محسوب می شد.

در چنین شرایطی که حتی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم مقتضی برای تعطیلی مراکز خرید آن هم در راستای تحقق شعار در خانه ماندن مردم وقطع زنجیره ابتلای این ویروس اتخاذ شد ،به رغم همکاری داوطلبانه برخی کسبه ،اما اتاق اصناف استان گامی رو به جلو جهت عملیاتی شدن مصوبه ستاد بر نداشت.

به دنبال چنین بی تفاوتی هایی در اصناف ،فعالیت بازار در بسیاری از شهرهای استان و مرکز استان به گونه ای طبیعی بود که کسی تصور هم نمی کرد در شرایط بحرانی قرار داریم ،اما امروز که تلاطم ورفت وآمد ها برای خرید فروکش کرده و به خاطر تعطیلات نوروزی کرکره اغلب فروشگاهها پایین کشیده شده است ،تازه اتاق اصناف استان بیانیه صادر می کند که واحدهای صنفی تعطیل است !

یونس حواسیان  در جمع رسانه‌های استان اظهار داشته است : به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و در راستای هماهنگی و همراهی با مرکز بهداشت و سلامت و با هماهنگی مسئولان استانی تمامی واحدهای صنفی به استثناء برخی مشاغل از امروز اول فروردین ماه تا اطلاع بعدی تعطیل است.

این بیانیه پراکنی رییس اتاق اصناف استان درست پس از پایان تعطیلات نوروزی ،و در اولین روز سال جدید آغاز شد ،ایامی که حتی به سبک سالهای گذشته بدون کرونا ،صنوف مختلف استان در چنین ایامی کرکره های مغازه های خود را پایین می کشند ،چون هم خود پس از یکسال تلاش به استراحت نیاز دارند و هم اینکه مردم قبل از این خریدهای خود را انجام داده  ودیگر دل ودماغی برای خرید باقی نمانده است.

اتاق اصناف اگر در نیت خود برای کمک به ستاد مقابله با کرونا صادق بود و به قدرت اجرایی خود اعتماد داشت که اصناف استان برای حرف ها وبیانیه های ایشان تره خرد می کنند ،همزمان با شیوع این ویروس در سطح استان مبادرت به صدور بخشنامه تعطیلی صنف غیر ضروری می کرد.

از اینرو در چنین شرایطی که تمامی صنوف به واسطه آغاز  تعطیلات نوروزی ،فعالیت خود را متوقف کرده اندو این روند تا هفته ها استمرار خواهد داشت ،این اقدام اتاق اصناف استان ،مصداق همان ضرب المثل معروف " روغن سوخته نذر امام زاده کردن " است .

بهتر است برخی دستگاهها وتشکلات در چنین زمانهای حساس ومواقع بحرانی وزن خود را تعیین کرده و میزان اثرگذاری دستورات وابلاغیه های خود در بین شبکه تحت نفوذ را محک دهند ،چرا که ظواهر امرنشان می دهد که این دستورات و بخشنامه ها فقط در ایام تعطیل کاربرد دارند ودر ایام عادی اثرگذاری خود را از دست خواهند داد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار