کد خبر: ۸۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 24 March 2020

کمیته ملی المپیک ایران از IOC درخواست کرد بازی های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویردس کرونا به تعویق بیفتد.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته ملی المپیک، با توجه به اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و همچنین لغو تعداد زیادی از رقابت‌های مهم قاره‌ای و جهانی از جمله مسابقات کسب سهمیه، شایعاتی مبنی بر تعلیق و تعویق المپیک۲۰۲۰ طی هفته‌های اخیر مطرح شد.

در همین راستا رئیس کمیته ملی المپیک ایران با ارسال ایمیلی به رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ضمن تشریح وضعیت کاروان ورزشی ایران، خواستار تصمیم گیری در خصوص تعویق بازی‌ها شد.

ایمیل ارسالی دکتر صالحی امیری به توماس باخ به‌ همراه پاسخ IOC به شرح زیر است:


جناب آقای توماس باخ
سلام ما را پذیرا باشید

با توجه به ایمیل‌های قبلی که از شما دریافت کردیم تمایل دارم با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران مواردی را به شما اطلاع دهم.

۱- با توجه به آمار رسمی اعلام شده تا این لحظه ۱۴۵ نفر به دلیل شیوع این بیماری فوت شده و ۵۸۲۳ نفر نیز مبتلاشده‌اند.

۲- بر اساس اعلام ستاد مقابله با این ویروس که با راهبری ریاست جمهوری ایران تشکیل شده تمام گردهم آیی‌ها، سمینارها، تجمع‌ها، مسابقات، ‌ حتی اردوهای ورزشی در ایران لغو شده است.

۳- همه پروازها از ایران‌ به سایر کشورها ‌و بالعکس تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

۴-تمام تیم‌هایی که قرار بود در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند همه با مشکل مواجه شده‌اند، مثل ژیمناستیک، بوکس و شمشیربازی.

۵-یکسری از رقابت‌های انتخابی المپیک که تاریخشان از قبل مشخص بود لغو گردیده‌اند، مثل کشتی، شنا، واترپلو و وزنه برداری.

با توجه به شرایط موجود بیشتر کشورهای آسیایی مثل کره، هند، ژاپن و چند کشور دیگر درگیر این موضوع و ورزشکاران نیز از نظر ذهنی و روحی دچار چالشی بزرگ شده اند. قهرمانان، رشته‌های مختلف، مربیان و فدراسیون‌های تحت پوشش نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ بطوریکه خانواده‌ها تصمیم گرفتند که فرزندان قهرمان خود را در خانه قرنطینه نمایند که البته این موضوع به جد از سوی دولت به تمام مردم نیز توصیه شده و می‌شود.

با توجه به توضیحات داده شده موجب امتنان است تا نظر خود در خصوص پیشنهاد در نظر گیری شرایط ورزشکاران، تعویق رقابت‌های گزینشی اعلام نمایید. همچنین مایلم پیشنهاد خود مبنی بر موکول کردن بازی‌های المپیک توکیو۲۰۲۰ به پایان سال ۲۰۲۰ اعلام‌ نموده و خواستار توجه شما در این خصوص باشم.
در پایان از حمایت‌های همواره شما ممنونم و منتظر پاسخ شما هستم.

دو روز بعد از ارسال ایمیل ایران؛ جان مکلود رئیس بخش ارتباطات کمیته‌های ملی المپیک IOC پاسخ نامه را داد که خلاصه آن به شرح زیر می باشد:

آقای رئیس عزیز
ممنون بابت ایمیل ارسالی؛ رئیس IOC شخصا از من خواستند که از جانب ایشان پاسخ ایمیل شما را بدهم.

هیات اجرایی IOC اخیرا تعهد خود برای برگزاری موفق بازی‌ها در تاریخ مقرر را اعلام کرده و از فدراسیون‌های بین المللی درخواست کرده تا در خصوص مسابقات کسب سهمیه و انتخابی شرایط ، مکان ‌و زمان جدید و آسانی را طراحی نمایند.

فدراسیون‌های ملی خود را تشویق نمایید تا ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون‌های بین المللی خود داشته و از تغییرات قوانین انتخابی المپیک آگاه شوند.

تصمیمات هیات اجرایی و فدراسیون‌های بین المللی هر چه که باشد از تغییرات سیستماتیک زمان، مکان و نحوه مسابقات انتخابی به اطلاع شما و فدراسیونهای ملی کشورتان خواهد رسید.

پیشنهاد می‌کنیم از تجربیات کشورهای مشابه که درگیر کرونا هستند استفاده کنید، بطور مثال برای ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات انتخابیتان اردوهایی را در کشوری ثالث که شیوع این بیماری در آن کمتر و کنترل شده است برگزار کنید تا ضمن‌ حفظ سلامت، مشکلی با کشور میزبان مسابقات گزینشی برای حضور نداشته باشید. در این زمینه IOC آمادگی‌همکاری و تسهیل در ارتباط با کمیته های المپیک مد نظرتان را دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار