امروز ارتش نه رسانه دارد ،نه پروپاگاندای رسانه ای !نه اجیر شده ای در فضای مجازی دارد ونه قرارگاه مجازی   ،خاموش وبی صدا در جای جای این سرزمین پهناور به رسالاش می اندیشد ،آنچه که برایش اهمیت دارد انجام وظیفه است نه دیده شدن در قاب دوربین ها  ولایک گرفتن در صفحات مجازی ،اما می خواهیم به پاسداشت این رشادتهای خاموش ،همگی رسانه ارتش باشیم!
کد خبر: ۸۳۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 27 March 2020

تابناک ایلام::ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش های کلاسیک بزرگ و مهم منطقه وحتی جهان است که در اتفاقات مهم منقطه ای و کشور در سه مقطع دوران انقلاب ،پس از پیروزی انقلاب و دوران تثبیت آن نقش آفرینی کرده است .

بدلیل کوتاه نمودن مطلب، از تاثیرگذاری ونقش برجسته ارتش در دوران انقلاب و یکسال پس از آن صرفنظر می کنیم.اما در دوران هشت ساله دفاع مقدس و مخصوصا در سالهای آغازین آن که هنوز نیروهای مردمی وسپاه پاسداران به معنای واقعی کلمه شکل نگرفته بود ،این نیروهای سه گانه ارتش بودند که در محورهای مختلف توانستند با بهره گیری از توان رزم کلاسیک خود ،حرکت ماشین جنگی رژیم بعثی را متوقف کنند.

در ادامه راه نیز با سازماندهی یگانه های رزم خود و بکارگیری نیروی هوایی ،یگان های توپخانه ،زرهی و مهمتر از هوانیروز توانستند نقش برجسته خود در عملیاتهای پیروز مند مختلف در جبهه های غرب وجنوب را به منصه ظهور برسانند ،ثبت اولین فتح های دوران دفاع مقدس در ارتفاعات میمک ،شکست حصر آبادان ومهمتر از همه فتح خرمشهر ، رشادتهای بیاد ماندنی ارتفاعات بازی دراز ، تنگه حاجیان ،تنگه کوشک در غرب کشور از جمله ایثارگریها وفتح الفتوح های ماندگار ارتش همیشه قهرمان ایران است .

اما متاسفانه یک نکته را نباید فراموش کرد که یک نگاه متعصبانه وجهت دار باعت شده که این رشاتهای ارتش نادیده گرفته شود ،در داستان نویسی وفیلمسازی دفاع مقدس به گونه ای جهت دار ،نقش ارتش در دوران دفاع مقس عامدانه فراموش شده به گونه ای که گویی در آن دوران اصلا یگانی به اسم ارتش وجود خارجی نداشته است  .

در حالیکه ارتش بیش از 48000 شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده ،اما متاسفانه این شهدا به لحاظ شناساندن به مردم مظلوم واقع شده اند، در محلات،مساجد ویادواره ها نگاه به شهدای ارتشی نگاهی جهت دار با صف بندی کاملا تبعیض آلود است . به خاطر داشته باشید که شهدا قهرمانان دفاع مقدس هستند و هیچ فرقی هم با یکدیگر ندارند و نباید در این حوزه با صف بندی و جهت بندی و ناآگاهی یکسری افراد ،این شهدا حذف ونقش آنان در امنیت کشور نادیده گرفته شود .

این نگاه تبعیض آلود به دوران دفاع مقدس خلاصه نمی شود ،چرا که ارتش در حوادث واتفاقات متعدد کشور همچون سیل وزلزله بی صدا وخاموش در کنار مردم ودستگاههای امدادی به یاری حادثه دیدگان شتافته اند ،اما نه در رسانه ملی ،بلکه در فضای مجازی ودیگر رسانه های مکتوب ومجازی اثری از رشادتها وایثارگری های این عزیزان نیست،گویی دستانی هدفمند  با بهره گیری از قدرت رسانه ای بالا ،خط مصادره این رشادتها وایثارگری ها را به نام خود دنبال می کند،اینجا هم ارتشی ها مظلوم واقع شده اند !

امروز کشور درگیر بزرگترین بحران پس از جنگ تحمیلی قرار دارد ،کرونا بخش های مختلف کشور را در گیر نموده ،حوزه های محتلف را به رکود کشانیده و هرروز شاهد ابتلای جمعی از هموطنانمان به این ویروس وفوت آنان هستیم . اینجا تنها کادر درمانی وبهداشتی وظرفیت های این حوزه نیست که باید در میدان مقابله با این ویروس نقش آفرینی کند ،چرا که همه گیری وگستردگی میدان ،جایی برای بی تفاوتی و بکاربستن تمامی ظرفیت های موجود درکشور باقی نمی گذارد .

اینجاست که تمامی ظرفیتهای موجود در کشور از نیروهای نظامی گرفته تا انتظامی ،امدادی و رسانه ای و مردمی باید پای کار بیایند تا شاید با قطع زنجیره ابتلای به این ویروس و ایجاد بیمارستانهای موقت وکاربست امکانات از مخاطرات وآسیبهای ناشی از این ویروس بکاهند .

امروز در کنار این ظرفیت ها ،بازهم ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تمامی ظرفیت امدادی ،درمانی ونظامی خود در جبهه دفاع از سلامت هموطنانش پای کاراست ،اما مثل همیشه خاموش وبی صدا! ارتش نه رسانه های زنجیره ای دارد و نه پولی صرف فضای مجازی می کند تا در گروهها وکانالها دیده شود ،البته بخشی از این خاموشی متوجه رسالت وتعهدآنان است ،رسالتی که براساس آن  آموخته اند تا  خود را فدایی ملت بدانند و آن را جزو ذات جدایی ناپذیرتکلیف ورسالت خود قلمداد می کنند،برای هدف می جنگند نه برای نمایش!.

امروز ارتش قهرمان ما نه تنها با برپایی هزاران تخت بیمارستانی، همراه و همدوش کادر درمانی به درمان بیماران کرونایی مشغول است ،بلکه در تمامی مبادی ورودی وخروجی کشور حضوری پررنگ وصادقانه داشته و همچون دوران دفاع مقدس ،سلامت خود را در قربانی سلامت هموطنانشان کرده اند ،هم تست کرونا می گیرند ، همچون دژی محکم در ورودیها ،مصوبات ستاد مقابله با کرونا را بدون اغماض اجرایی می کنند ،با برپایی چادرهای درمانی به یاری شبکه های بهداشت پرداخته وپست های گندزدایی دایر نموده اند ،اما هرگز هیچدام از این اقدامات دیده نشده است !

درحالیکه دیگر سازمانها و نهادها کرونا را فرصتی برای برجسته سازی اقدامات ناکرده خود قلمداد کرده ودکان راه انداخته اند !اما نیروهای متعهد ارتش بی توجه به دوربین ها و خبرنگاران،تنها به رسالت وتکلیف خود می اندیشند ،رسالتی که خروجی آن حفظ سلامت ایران وایرانی است !

امروز ارتش نه رسانه دارد ،نه پروپاگاندای رسانه ای !نه اجیر شده ای در فضای مجازی دارد ونه قرارگاه مجازی ،خاموش وبی صدا در جای جای این سرزمین پهناور به رسالتش می اندیشد ،آنچه که برایش اهمیت دارد انجام وظیفه است نه دیده شدن در قاب دوربین ها  ولایک گرفتن در صفحات مجازی ،اما می خواهیم به پاسداشت این رشادتهای خاموش وصادقانه  ،همگی رسانه ارتش باشیم!

 

برچسب ها: کرونا ویروس ، ارتش ، کرونا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
درود بر شما و دلاور مردان ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
درود بر ارتش قهرمان و‌مطلوم ایران اسلامی و درود بر تابناک که این مطلب را منتشر کرد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
خداپشت وپناه خودشون وخانواده هایشون باشه .ای کاش تمام خدمت ها به باین مردم فقط بخاطر رضای خدا باشد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
درود برارتش وسپاه وبسیج
همگی باید ارتش جمهوری اسلامی ایران باشند برای ایران
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ارتش همیشه قهرمان مدافع ملت و کشور ...خدا پشت و پناهتان
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
ارتش بی توقع
ارتش بی رسانه
ارتش مردمی
دمتان گرم ارتشیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار