اگر سرعت شیوع وابتلای به این ویروس در استان ایلام با همین دست وفرمان پیش برود به طور قطع در روزهای آتی شاهد فراگیری و رشد ایتلای به این ویروس در استان خواهیم که با وجود نرخ بالای مرگ ومیر ناشی از آن در استان،باید اذعان کرد سلامت مردم استان در معرض تهدید جدی قرار دارد .
کد خبر: ۸۳۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 29 March 2020

تابناک ایلام ::استاندار ایلام در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که عصر روز گذشته برگزارشد، از وضعیت فوتی های ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در استان به شدت ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست که خطر کرونا را جدی بگیرند.

وی آمار فوتی های بیماران کرونایی در استان را بالاتر از میانگین کشور و جهان اعلام کرد و گفت: در حالیکه میانگین آمار فوتی های بیماری کرونا در استان بالای ۸ درصد است این میزان در کشور و جهان عددی پایین تری را نشان می دهد و این یک زنگ خطر مهم برای جدی گرفتن این بیماری در استان است.

وی افزود: در این شرایط حساس تنها راه مقابله جدی با کرونا قطع زنجیره انتقال این بیماری است و این مهم با در خانه ماندن مردم تحقق می یابد.

استاندار ایلام از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت استان برای مقابله با بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: در این راستا طرح فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال بیماری در استان با قاطعیت اجرا خواهد شد.

بررسی آمارهای ارایه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی وهمچنین دستگاههای بهداشتی ودرمانی در نقاط مختلف جهان ، نرخ مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا عددی بین 3 تا 4درصد را نشان می دهد ،که این میزان در کشورهای مختلف ودر ایران نیز در برخی شهرها  گاها  از 5در صد فراتر رفته است .

اما همانگونه که استاندار ایلام اعلام داشته اند ،نرخ مرگ ومیر ناشی از ابتلای به این ویروس در استان ایلام فراتر از میانگین کشوری وحتی جهانی است ،موضوعی قابل بررسی که نبایستی به همین راحتی از کنار آن عبور کرد .

اگر سرعت شیوع وابتلای به این ویروس در استان ایلام با همین دست وفرمان پیش برود به طور قطع در روزهای آتی شاهد فراگیری و رشد ایتلای به این ویروس در استان خواهیم که با وجود نرخ بالای مرگ ومیر ناشی از آن در استان،باید اذعان کرد سلامت مردم استان در معرض تهدید جدی قرار دارد .

یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش ابتلا یا قطع زنجیره ابتلای به این ویروس رعایت نکات بهداشتی و توصیه های ارایه شده از سوی کارشناسان ودستگاههای بهداشتی ودرمانی است ،اهتمام به مهمترین آنها یعنی " در خانه ماندن"که کاربردی ترین واثرگذارترین راهکار برای مقابله وکاهش تهدیدات این ویروس همه گیر تلقی می شود.

با وجود اینکه این روزها بخشی از مردم با مسئولیت پذیری و کاربست توصیه های بهداشتی همراهی وهمکاری خوبی برای کاهش ابتلای به این ویروس معمول داشته اند ،اما کماکان بخش قابل توجهی از جامعه "ویروس کرونا" را جدی نگرفته وبا استهزاء دیگران ،نسیت به سلامت خود،خانواده ودیگر اعضای جامعه بی تفاوت بوده وبا بی مسئولیتی به بخشی از چرخه ابتلا وانتقال این ویروس خطرناک تبدیل شده اند

بنابراین مردم ما باید با درک درست ومنطقی شرایط کشور واستان و جدی گرفتن مخاطرات وآثار مخرب این ویروس در حوزه های مختلف خصوصا سلامت مردم ،به نظام گسترده مقابله با این ویروس پیوسته وبا رفتارهای سهل انگارانه طرح های مقابله با این مهمان ناخوانده در استان وکشور را بی اثر نکنند .

مردم ما باید بدانند که اجرای طرح های مقابله ای مصوب ستادهای استانی وملی مقابله با کرونا صرفا برای حفظ سلامت آنان است و از این رهگذر به غیر از هزینه تراشی برای دولت وحاکمیت ،چیز دیگری عاید مسئولین نخواهد شدکه بخواهند از زاویه بی اعتمادی به مسئولین به موضوع نگریسته و با سهل انگاری وبی تفاوتی از کنار آن عبور کنند .

از اینرو لازم است این موضوع مهم در بین مردم استان ایلام نهادینه شود که تهدید ویروس کرونا آن هم با نرخ بالای مرگ ومیر در استان ما ! جدی است ،اگر برای سلامت خود ،عزیزان وهمنوعانمان اهمیت قایل هستیم ،از همین حالا با عمل به پروتکل های بهداشتی ومراقبتی مسیر را برای شکست و قطع زنجیره ابتلای به این ویروس هموار نماییم. این را بدانیم که در حال حاضر تنهاترین ،کم هزینه ترین،امن ترین ونتیجه بخش ترین راه " ماندن در خانه است"

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار