امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت: بنا بر فتوای مقام معظم رهبری ولو با صرف هزینه اگر امکانات برای شست و شوی اموات کرونایی فراهم باشد باید غسل داده شوند در غیر این صورت تیمم کفایت می کند.
کد خبر: ۸۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 30 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده و آموزش های ارائه شده به پرستاران، در خود بیمارستان کار تیمم اموات کرونا انجام می گیرد و پرستاران طبق آموزش های دینی توجیه شده اند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: اگر لباس مناسب محافظتی و همچنین امکانات ویژه نظیر غسالخانه مخصوص با تجهیزات مناسب فراهم باشد، باید اموات کرونا غسل داده شوند.

وی تاکید کرد: اما اگر احتمال معقول برای سرایت بیماری به افراد غسال وجود دارد، این اموات نباید غسل داده شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: پرستاران آموزش های احکام در خصوص تیمم اموات را فرا گرفته اند و در خود بیمارستان شهید مصطفی ایلام ابزار تیمم اموات فراهم است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در این شرایط نمی توانیم نسخه واحدی برای همه استان ها بپیچیم زیرا بعضی از استان ها نظیر قم و مشهد دارای امکانات و تجهیرات مناسب در غسالخانه برای شست و شوی اموات کرونا هستند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شمار افرادی که در ایلام بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند با احتساب سه مورد جدید به ۲۴ نفر رسید./ع

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار