هم استانی عزیز ! اگر امروز مامورین منابع طبیعی برای ایجاد مانع در مقابل ما  ،راههای منتهی به تفرجگاهها را با خاک بسته اند و ماشین خود را پشت مانع پارک کرده ودر بین درختان چادر برافراشته می کنید ،هموطن عزیز!اگر برای عبور از پست های بازرسی به مامور می گویید درسته  نمره ماشین من ایللام نیست ، اما بچه فلان روستاهستم یا با تمرد از دستور مامور از پست بازرسی عبور می کنید !این را به حساب زرنگی خود نگذارید ،در واقع شما بر ارزشهای انسانی پا گذاشته اید ،چرا که شاخصه اصلی انسان بودن اهمیت قایل بودن برای سلامت همنوعان است !
کد خبر: ۸۳۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 30 March 2020

تابناک ایلام::تاکنون هرباری که مطلب کرونایی نوشته ایم ،در مقدمه به  این موضوع تکراری اشاره داشته ایم ،خطرات کرونا جدی است ،کرونا تمامی بخش های مختلف کشور را به تعطیلی کشانیده ،حوزه های متعددی را تعطیل کرده است ،بسیاری از هموطنانمان را در کنج بخش های مراقبت ویژه بیمارستانها بدون ملاقاتی وارتباط با بیرون و اعضای خانواده ودوستان حبس کرده است ،مهمتراینکه روزانه تعدادی را روانه سینه قبرستانها می کند.

هم مارسانه ای ها  ،هم مسئولین وهمه دغدغه مندان ودوستداران ایران وایرانی در بستر رسانه وفضای مجازی و غیر مجازی فریاد می زنیم که مردم خوب ما ،خطر کرونا را جدی بگیرید ،با مسئولین بهداشتی همکاری کنید ،پروتکل ها وتوصیه های بهداشتی را رعایت کنید تا از خطرات کرونا مصون بمانید ،راه ساده اش هم همین است " درخانه بمانید "

انگار نه انگارکه  این همه دلسوزی ،فریادزدن ها و توصیه نامه نوشتن ها برای سلامت مردم وحفظ جان آنان است ،البته ناگفته نماند بخش قابل توجهی از مردم رعایت می کنند ،با مسئولیت پذیری خود را در خانه حبس کرده ،قید تفریح وگردش ودید وبازدید را زده اند ،اما این وسط هستند عده قلیلی که با بی مسئولیتی وبی توجهی به این حجم از انذارها و توصیه ها ،خود را به دامن کوه وکمر می زنند ،شهرهای خود را رها کرده وروانه روستاها وشهرهای دیگر شده و با این رفتارشان ویروس کرونا را به مردم مناطق دیگر هدیه داده اند ،هدیه منحوسی که تعدادی را روانه قبرستان ها کرده است.

رفتار خلاف اخلاق انسانی ومغایر با ویژگی های نوع دوستی که خروجی آن بی اثر سازی تمامی پروتکل ها ،توصیه ها و هدردادن هزینه های تحمیلی به اقتصاد کشور و مهمتر از همه بی نتیجه سازی بخش مسئولیت پذیر جامعه است ،وضعیتی که هم اینک دامن بخش اعظمی از مناطق کشور خصوصا استان ایلام را نیز گرفته است .

یک فقره از این بی مسئولیتی وارزش قایل نشدن برای سلامت شهروندان وهمنوعان را می توان در استان ایلام به وضوح مشاهده کرد ،شهرستان سیروان دراستان ایلام تا چند روز پیش بدون آمار ابتلای به کرونا در ردیف شهرستانهای با وضعیت سفید بود . اما به محض ورود میهمانان نوروزی و گردشگران بی مسئولیت به این شهرستان در کمتر از هفت روز ،از بعد تعداد مبتلایان تغییر وضعیت داد و با سرعت ابتلای فعلی به زودی رنگ قرمز به خود خواهد گرفت ،بگذریم که در این مدت سه نفر از شهروندانش را از دست داده است .

اگر این افراد تنها بخشی از ویژگی های انسانی را در رفتارشان به کار می بستند ،برای سلامت افراد دیگر جامعه ارزش قایل بودند وآن را به سخره نمی گرفتند ،الان این شهرستان وضعیت پیشین خود را طی می کرد .بخش اعظمی از انتقال ویروس از شهرهای آلوده به دیگر مناطق کشور به همین منوال بوده و نقش اصلی آن بر عهده افراد بی مسئولیت قرار داشته است.

بارها بر این موضوع تاکید داشته ایم که تمامی برنامه ها ،تصمیم گیری ها و طرح های حوزه مقابله با کرونا برای سلامت خود ماست ،پس چه دلیلی برای دور زدن این طرح ها وجود دارد ؟ چرا ما عادت کرده ایم که حتی طرح های تامین کننده سلامت خود را به گونه ای دور بزنیم ؟! از تظاهر به بستن کمربند ایمنی در مقابل پلیس گرفته تا گول زدن ماموران حافظ سلامت مستقر در معابر به هر ترفندی ؟!

اگر امروز طرح فاصله اندازی اجتماعی در کشور اجرایی شده است از سر خوشی نیست ، وضعیت پیش رو برای هموطنان وضعیت مناسبی نیست ،همه کارشناسان براین باورند که هنوز به پیک ابتلا ورود نکرده ایم ،به یقین در روزهای پیش رو وضعیتی به مراتب بدتر برای بسیاری از استانها رقم خواهد خورد.بنابراین تنها راه برای کاهش ابتلای به این ویروس احترام وتمکین به توصیه ها و طرح های دردست اجراست .

واقعا جای تعجب و تامل دارد ؛درجایی به انسانی که از عقل وهوش برخوردار است بگویند جلو مسیر تو چاهی عمیق قرار دارد ،اما همچنان به مسیر خود ادامه دهد تا در قعر چاه سقوط کند !وقتی می گویند بخاطر حفظ سلامت خود وعزیزانتان لطفا سفر نکنید ،از خانه حارج نشوید یا به تفریح نروید ،چرا این همه اصرار به رفتن وجود دارد ؟چه دلیلی وجود دارد که برای ممانعت از گرفتاری ما به یک بیماری لاعلاج مجبور به توقیف خودور کسی یا جریمه پانصد هزار تومانی بشوند؟!

هم استانی عزیز ! اگر امروز مامورین منابع طبیعی برای ایجاد مانع در مقابل ما  ،راههای منتهی به تفرجگاهها را با خاک بسته اند و ماشین خود را پشت مانع پارک کرده ودر بین درختان چادر برافراشته می کنید ،هموطن عزیز!اگر برای عبور از پست های بازرسی به مامور می گویید درسته نمره ماشین من ایلام نیست ، اما بچه فلان روستاهستم ،یا با تمرد از دستور مامور از پست بازرسی عبور می کنید !این را به حساب زرنگی خود نگذارید ،در واقع شما بر ارزشهای انسانی پا گذاشته اید ،چرا که شاخصه اصلی انسان بودن اهمیت قایل بودن برای سلامت همنوعان است !

مخلص کلام اینکه؛ هم استانی ارجمندم !هم وطن گرانقدرم !خواهش می کنیم برای حفظ سلامت خود ،خانواده ،عزیزان وهم نوعانتان این چند روز را در خانه بمانید ، به طرح جاری فاصله اندازی اجتماعی احترام بگذارید ،این یک بار ازخیر سیزده بدر بگذرید ،چراکه امسال نحسی واقعی سیزده بدر با بیرون رفتن گریبانتان را خواهد گرفت، اگر به هرطریقی به استان ما ورود کرده اید ،میهمان هستید ،خواهش می کنیم استان را ترک کنید

توجه داشته باشید ؛این روزها براساس طرح جداسازی اجتماعی که از امشب یازدهم فروردین تشدید خواهد شد، اگر هم به این توصیه ها عمل نکردید ،با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو مواجه خواهید شدوپلیس با افراد متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد! پس خواهش می کنیم اگر برای شما  سلامت خود ارزش قایل نیستید ،بقیه مردم دوست دارند سلامت باشند ،دوست دارند از زندگی لذت ببرند ،لذت زندگی کردن را از آنان نگیرید !لطفا!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار