جهرمی: اینترنت خانگی پرسرعت به زودی در تهرانوزیر ارتباطات از آغاز ارایه اینترنت خانگی با برابر سرعت فعلی در قم خبر داد و گفت: ارایه این فناوری به زودی در تهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 04 April 2020

 
 
                                                   جهرمی: اینترنت خانگی پرسرعت به زودی در تهران

 

به گزارش تابناک، «محمدجواد آذری جهرمی» در توییتر خود نوشت: ‌با همکاری خوب استاندار و شهردار قم فرآیند نصب تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. حدود ۳۰ هزار مشترک مخابرات ایران و شاتل از امروز فعال می‌شوند.

او که هفته گذشته از آغاز ثبت‌نام برای دریافت این خدمت خبر داده بود، در ادامه افزود: ارایه اینترنت وی دی اس ال در تهران نیز به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است.

اولین تفاوت ADSL با VDSL این است که اولی از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند در حالی که VDSL بر بسترهای کابل است و نیاز به کابل‌کشی و نصب کابل شبکه جداگانه از مرکز مخابرات تا در منزل را دارد.

سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۴ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه (برخی استاندارد +VDSL۲) می‌رسد. سرعت آپلود VDSL نیز ۱۰ برابر ADSL می‌شود و به مرز ۱۰۰ مگابیت می‌رسد. VDSL از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باندهای فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۳۵ کیلوهرتز است.

استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارایه خدمات ارزش افزوده شامل تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارایه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.

ADSL مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line و یکی از فناوری‌های زیرشاخه اتصال‌های DSL است. این سرویس جزو قدیمی‌ترین سرویس‌های اینترنت در جهان به شمار می‌رود که با استفاده از خطوط تلفن معمولی بدون ایجاد مزاحمت برای تماس‌های صوتی، اطلاعات را از مراکز مخابراتی به روی مودم می‌آورد.

مزیت اینترنت ADSL در این است که نیازی به کابل‌کشی و نصب خطوط جدید نیست و روی همان خط تلفن هر خانه می‌تواند یک اتصال اینترنت ADSL برقرار کرد. اینترنت ADSL ارزان و نسبت به انواع دیگر اینترنت باندپهن در دسترس‌ و راه‌اندازی سریع و ساده‌تری دارد اما سرعت دانلود روی آن حداکثر به ۲۴ مگابیت بر ثانیه می‌رسد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار