فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش منطقه غرب کشور؛
فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش منطقه غرب کشور گفت: مراکز و ایستگاه های سرپایی پایش و غربالگری کرونا در بیش از ۳۰۰ نقطه استان های متخلف کشور فعال است و افراد با مراجعه به این مراکز می توانند از وضعیت سلامت یا بیماری خود مطلع شوند.
کد خبر: ۸۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 05 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛امیرسرتیپ دوم فرهاد آریان فر اظهار داشت: در جهت دستور رهبر معظم انقلاب و تاکید بر خدمات بیشتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای فرامین ستاد کل نیروهای مسلح و رهنمودهای فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش، سلسله رزمایش هایی را در سطح کشور پیش بینی کرده است.

وی افزود: در این راستا، قرارگاه عملیاتی ارتش منطقه غرب کشور نیز فعالیت خود را از اول اسفندماه سال گذشته و به طور خاص در رزمایش لبیک یا خامنه ای از ۲۵ اسفند به صورت فراگیر در حمایت و کمک به مدافعان حریم سلامت آغاز کرده است.

امیر سرتیپ آریان نفر، کنترل ایستگاه‌ها و پایش ورودی و خروجی شهرها، ضدعفونی خودروها و برپایی نقاهتگاه را از جمله اقدامات ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد و یادآور شد: احداث نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در رشت، احداث نقاهتگاه ۳۲۰ تختخوابی در کرمانشاه و ایجاد بیمارستان ۲ هزار تختخوابی در تهران از دیگر اقدامات ارتش بوده است.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرده است در هر نقطه ای که استانداری ها و ستادهای بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کنند آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی را دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش منطقه غرب کشور تاکید کرد: رزمایش سراسری پیشگیری و پایش شیوع کرونا که هم‌اکنون در کشور از سوی یگان‌های نیروی زمینی در حال اجراست، نقطه پایانی ندارد و تا نابودی کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

امیر سرتیپ آریان فر با بیان اینکه مسوولیت و ماموریت رزمایش تامین سلامت مردم است، تاکید کرد: رزمایش دفاع بیولوژیک تنها بخشی از پازل دفع ویروس را انجام می دهد و تکمیل این عملیات مشارکت و همکاری همه‌جانبه مردم را می‌طلبد.

وی ادامه داد: موفقیت و حصول نتیجه این عملیات به همکاری تمامی شهروندان در عدم خروج از منزل بستگی دارد، انتظار می‌رود مردم در خانه‌های خود بمانند و از رفتن به تفریح و خارج شدن از منزل خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش یابد.

رزمایش مقابله ارتش منطقه غرب کشور با ویروس کرونا روز جمعه گذشته با شعار لبیک یا خامنه ای در سطح شهر ایوان آغاز شد.

این رزمایش یک روزه با عنوان لبیک یا خامنه‌ای و ارتش فدای ملت برگزار و اقداماتی نظیر شستشو و استریل و ضدعفونی مناطق مختلف شهر ایوان انجام شد.

امیر سرتیپ فرهاد آریان فر افزود: این رزمایش بیولوژیکی با همکاری تیپ ۱۸۱ زرهی شهرستان اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار و چندین دستگاه خودرو و پرسنل ارتش اقدام به ضد عفونی معابر مختلف این شهر می کنند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار