کد خبر: ۸۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 06 April 2020

تمیز کردن و ضد عفونی کردن خانه در دوران شیوع کروناویروس جدید و به ویژه پس آلوده شدن یکی از اعضای خانواده به این ویروس برای جلوگیری از شیوعِ بیشتر بیماری، اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در عین حال استفاده درست و اصولی از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای از بین بردن میکروب‌ها و بدون آسیب رساندن به سلامتی خود و خانواده‌تان امری ضروریست.

سطوحی که تماس با آن‌ها در خانه و محل کار بیشتر است باید بیشتر از دیگر نقاط ضد عفونی شوند. برای ضد عفونی کردن این سطوح ابتدا محل را با آب گرم و تمیز همراه با صابون بشویید تا آشغال‌ها و گرد و غبار آن زدوده شود. در مرحله بعد باید از ماده ضد عفونی‌ کننده مانند مواد سفیدکننده (آب ژاول) استفاده کنید.

خواندن و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی در مورد هر محصولی که از آن استفاده می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه چند نکته به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده آمریکا (CDC) برای استفاده ایمن و موثر از محصولات ضد عفونی کننده آورده شده که به شرح زیر است:

- هرگز مایع سفید کننده را با آمونیاک یا هیچ ماده پاک کننده دیگری مخلوط نکنید.

- هنگام استفاده از مواد شیمیایی ضد عفونی کننده از دستکش‌های لاستیکی یا سایر دستکش‌های غیر متخلخل، چکمه‌ها و محافظ‌های چشم استفاده کنید.

- سعی کنید در بخار ناشی از این محصولات تنفس نکنید. در صورت استفاده از این محصولات در فضای بسته، درها و پنجره‌ها را باز گذاشته و اجازه دهید هوای تازه جریان داشته باشد.

- از سفیدکننده‌های خانگی معمول و بی‌بوی پنج یا شش درصد طبق دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید:

یک پیمانه مایع سفید کننده معادل ۲۴۰ میلی لیتر را با پنج گالن آب معادل ۱۸.۹ لیتر مخلوط کنید.

سطوح مورد نظر خود را ابتدا با آب و مواد شوینده معمول شست‌وشو داده و به خوبی آبکشی کنید. سپس از مخلوط آب و مایع سفید کننده برای ضدعفونی کردن سطح مورد نظر استفاده کرده و تا زمان خشک شدن آن با هوای آزاد از تماس با آن خودداری کنید.

از این روش می‌توانید علاوه بر سطوح مختلف پرتماس برای ضدعفونی کردن خریدهایی مانند قوطی‌های کنسرو نیز استفاده کنید.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار