مدیرکل بهزیستی ایلام:
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در ابتدای اسفندماه پارسال تا کنون کارشناسان مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰) این اداره کل به بیش از ۲۰۰ تماس افرادی که دارای اضطراب زیاد ناشی از شیوع این بیماری بودند، پاسخ داده اند.
کد خبر: ۸۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 08 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی با بیان اینکه عمده این افراد زن بوده اند، افزود: از این شمار تماس گیرنده زنان بیشترین درصد را تشکیل داده اند.

وی محدوده سنی این تماس گیرندگان را ۲۵ تا ۵۵ سال عنوان کرد و اظهار داشت: این افراد دارای اضطراب با درجه زیاد بودند که از طریق کارشناسان این مرکز، مشاوره های لازم را دریافت کرده اند.

وی گفت: با توجه به وضعیت موجود به علت شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و در دسترس نبودن خدمات مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی مورد استقبال و اقبال عمومی واقع شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: هم اکنون مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ به علت فراگیر بودن، عدم پرداخت هزینه مشاوره، بدون نیاز به رفت و آمد و بدون نیاز به حضور فیزیکی مورد استقبال قرار گرفته و عموم‌ مردم می‌توانند خدمات مشاوره و روانشناختی لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش زمان فعالیت مرکز صدای مشاور ایلام برای کاهش استرس کرونا بین مردم یادآور شد: به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم و کاهش اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا مدت زمان فعالیت مرکز صدای مشاور این سازمان تا ساعت ۲۲ افزایش یافته است.

همتی افزود: پیش از این مدت زمان فعالیت این مرکز از ساعت ۸ تا ۲۰ بود که از دهه آخر اسفند ماه ساعت فعالیت صدای مشاور ۱۴۸۰ این اداره کل تا ساعت ۲۲ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به همین منظور کارشناسان و روانشناسان مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ این اداره کل با و توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و به منظور کاهش تنش های روانی بین مردم آماده پاسخگویی به عموم هستند.

همتی اظهار کرد: عموم مردم از سراسر استان می توانند با تماس رایگان با خط مشاوره تلفنی «۱۴۸۰» خدمات مشاوره و روانشناختی مورد نیاز دریافت کنند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار