از این ها که بگذریم مشخص نیست در این فضا یک معلم و مدیر باید دغدغه آموزش را داشته باشد؛ یا تمام و کمال دغدغه کرونا و بهداشت! قطعا آموزش مهم است اما نه به اندازه جان دانش‌آموزان. این ریسک است! ریسکی غیر موسوم! ریسک پر خطر تر از آنی که فکرش را می‌کنید!
کد خبر: ۸۴۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 10 May 2020

تابناک ایلام محمدباقر پورمند::این روزها با توجه به اعلام وضعیت سفید بعضی شهرها زمزمه بازگشایی مدارس به گوش می رسد. موضوعی که باعث نگرانی اولیاء‌ و مدیران مدارس گردیده! ابتدا باید به جِد نکته ای درباره وضعیت سفید روشن شود و آن این که موضوع تثبیت و ثبات انگاری وضعیت سفید است.

با کدام ادله می توان اثبات کرد که این وضعیت سفید ادامه دار و طویل مدت است؟ آیا می‌توان پذیرفت شهری که امروز سفید است فردا و هفته بعد هم سفید است! اگر در میانه ی بازگشایی مدارس این سفید بودن، تبدیل وضعیت شد، راه کار چیست؟

آیا صرف اعلام وضعیت سفید در امروز، کمکی به تثبیت شرایط سفید بودن در ادامه راه می کند؟ قطعاً هیچ کس نمی تواند این ضمانت را بکند که در سومین روز بازگشایی مدارس وضعیت چه رنگی است! در جایی که رستوران ها بسته هستند بازگشایی مدارس با فاصله گذاری صِفر چه معنایی دارد؟ اگر قرار است فاصله گذاری هوشمند با فاصله دو متری اجرا شود نشستن سه دانش آموز در کنار هم روی یک میز در کدام پروتکل آمده است؟
در مناطق گرمسیر آیا می‌توان با کولرهای آبی فرسوده در یک کلاس ۳۰ نفر به جنگ کرونا رفت؟


استاندارد جهانی تراکم دانش آموزی در یک کلاس، متوسط ۱۸ نفر است در فضای فیزیکی ۶/۱ متر مربع برای هر دانش آموز با یک بازدید سرپایی از کلاس ها به راحتی می توان فهمید که ما کجای استاندارد جهانی ایستاده ایم؟!

بدون هیچ شک و شبهه‌ای بازگشایی مدارس با این وضعیت کلاس ها نه‌ تنها کرونا مهار نمی شود بلکه در نقش یک بر پا کننده دار باید منتظر عواقب خطرناک آن بود. باید توجه داشت اینجا کلاس درس است با دانش آموزانی که اقتضای سن آنها تشخیص خیلی از موارد را نمی دهد. کارخانه و خط تولید مواد غذایی نیست با افراد بزرگسال سر و کار داشته باشید. جماعتی با انواع و اقسام تربیت خانوادگی و سلیقه های متفاوت و انتظارات مختلف!


از این ها که بگذریم مشخص نیست در این فضا یک معلم و مدیر باید دغدغه آموزش را داشته باشد؛ یا تمام و کمال دغدغه کرونا و بهداشت! قطعا آموزش مهم است اما نه به اندازه جان دانش‌آموزان. این ریسک است! ریسکی غیر موسوم! ریسک پر خطر تر از آنی که فکرش را می‌کنید!


اما سوال اساسی که باید از صدر تا ذیل وزارت آموزش وپروش امروز به آن بیندیشند این است که اگر اولیاء تشخیص دهند فرزندان خود را به مدارس نفرستند تکلیف چیست؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قطعااولیابچه هارونمی فرستن وقتی مسولین عالی رتبه باسنین بالا ازنزدیک باهم دیدارنمی کنن وازترس کرونا ویدبو کنفرانسی گفتگو می کنند ازجان جگرگوشه های مردم چه می خواهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار