مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: امسال با اختصاص اعتبارات ملی دو شهر تاریخی سیمره و سیروان در استان ایلام مرمت می شوند.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 18 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: با ابلاغ اعتبار عمرانی ملی پایگاه‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهر تاریخی سیمره واقع در شهرستان دره‌شهر و کار مطالعه و پژوهش شهر تاریخی سیروان در شهرستان سیروان انجامی شود.

وی افزود: شهر تاریخی سیمره به عنوان بزرگترین محوطه تاریخی در سطح استان است که بالغ‌بر ۲۰۰ هکتار است که این شهر تاریخی جزو نخستین آثار تاریخی ثبت‌شده استان در آثار ملی بوده است.

شنبه زاده عنوان کرد: محوطه تاریخی این شهر طبق مطالعات و کاوش‌های انجام شده مربوط به قرون اولیه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و پژوهش شهر تاریخی سیروان شامل بررسی و شناسایی، مستندسازی، مستندنگاری و تهیه پلان مدیریت است، تصریح کرد: بر این اساس بررسی و شناسایی باستان‌شناسی محوطه تاریخی سیروان، مطالعه طرح جامعه سرابکلان از منظر فرهنگی تاریخی و اجتماعی از جمله مهمترین موارد این طرح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: محوطه تاریخی سیروان در دره سیروان و در کنار چشمه و رودخانه سرابکلان با ۸۰ هکتار وسعت سال ۱۳۸۰ به شماره ۴۱۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار