ضد انقلاب در حالی ادعای خودکشی محکوم تبعه استرالیا را مطرح کرد که خانواده او با صدور اطلاعیه‌ای دروغ شایعه پراکن‌ها را برملا کردند.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 18 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: چندی پیش همسر یک محکوم امنیتی ادعا کرد که «کایلی مور گیلبرت»، محکوم تبعه استرالیا سه بار در زندان خودکشی کرده و وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

بعد از این ادعا، ارگان‌های به اصطلاح حقوق‌بشری و رسانه‌های ضد انقلاب به شدت روی این موضوع مانور دادند و این خط دروغ را پی گرفتند که وضعیت گیلبرت مساعد نیست؛ اما خانواده گیلبرت با صدور اطلاعیه‌ای دروغ رسانه‌های ضد انقلاب را برملا کرد.

ماجرای دروغ همسر یک مجرم امنیتی و رسانه‌های ضد انقلاب از خودکشی یک محکوم تبعه استرالیا در زندان

ماجرای دروغ همسر یک مجرم امنیتی و رسانه‌های ضد انقلاب از خودکشی یک محکوم تبعه استرالیا در زندان

ارگان ضد ایرانی کمپین به اصطلاح حقوق بشر نیز در خبر دروغی ادعا کرد که از وضعیت سلامتی گیلبرت پس از اقدام به خودکشی خبری وجود ندارد.

ماجرای دروغ همسر یک مجرم امنیتی و رسانه‌های ضد انقلاب از خودکشی یک محکوم تبعه استرالیا در زندان

خانواده گیلبرت دروغ رسانه‌های ضد انقلاب را بر ملا کرد

این در حالی است که، خانواده کایلی مور گیلبرت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، با وی در ارتباط بوده و خانم گیلبرت صراحتا اعلام کرده است، ادعای خودکشی وی به هیچ عنوان صحت ندارد.

براساس اعلام خانواده گیلبرت، آن‌ها در هفته‌های اخیر با متهم گفتگو‌های متعددی انجام داده‌اند و او ادعا‌های مبنی بر خودکشی یا شکنجه را به شدت انکار کرده است و از سلامتی خوبی برخوردار است.

وکیل «کایلی مور گیلبرت» نیز به دروغ ضدانقلاب واکنش نشان داد

همچنین، «حسین تاج» وکیل «کایلی مور گیلبرت» نیز، ادعای خودکشی موکلش را تکذیب کرد و متذکر شد: روز شنبه ۲۷ اردیبهشت با خانم گیلبرت موکلم در زندان اوین ملاقات کردم؛ او خبر خودکشی خود را تکذیب کرد و وضعیتش نسبت به گذشته بهتر بود.

بازداشت زن باردار ایرانی در استرالیا به دستور آمریکا و سکوت عناصر و رسانه‌های ضدانقلاب

اما دروغ‌پراکنی عناصر و رسانه‌های ضدانقلاب پیرامون وضعیت «کایلی مور گیلبرت» محکوم تبعه استرالیا در شرایطی است که همین عناصر و رسانه‌ها هنگام بازداشت غیرقانونی «نگار قدس‌کنی» به دستور آمریکا در استرالیا، سکوت کامل اتخاذ کرده بودند.

در ۲۶ خرداد ۹۶ (۱۶ ژوئن ۲۰۱۷) خانم «نگار قدس‌کنی» تبعه ایرانی از سوی مقامات قضایی استرالیا به اتهام واهی نقض قوانین تجاری آمریکا بازداشت شد. دستگیری این زن ایرانی توسط استرالیا در شرایطی بود که وی در وضعیت خاص بارداری قرار داشت و دادگاه استرالیا که بر مبنای دعاوی کذب و واهی صادره از آمریکا به محاکمه این تبعه ایرانی پرداخت، اعلام کرد که نوزاد پس از وضع حمل از وی جدا خواهد شد و به درخواست آمریکا، این فرد به آمریکا مسترد می‌شود.

بهرام قاسمی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه، چهارم دیماه سال ۹۶ در جریان نشست خبری خود از وضعیت خانم قدس‌کنی تبعه ایرانی زندانی در استرالیا اظهار نارضایتی کرد و گفت که «دادگاه خانم قدس‌کنی برگزار شد و وی فرزند خود را در زندان به دنیا آورد و با تلاش‌های سفارت ایران و وزرات خارجه تا حد ممکن تسهیلات پزشکی و بهداشتی برای وی فراهم شد؛ اما در مجموع او در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و ما از این وضعیت ناراضی هستیم و امیدواریم که دولت استرالیا با توجه به مسائل انسان دوستانه در حل و فصل پرونده خانم قدس کنی که به درازا کشیده و درد‌های زیادی را به وی تحمیل کرده کمک شایانی را انجام دهد».

 

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار