مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بهزیستی به تنهایی متولی خودکشی نیست در طرح تقسیم کار ملی در راستای پیشگیری از خودکشی متولی این مساله وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 18 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ همتی اظهار داشت : در استان نیز کارگروهی به همت استاندار ایلام و معاون سیاسی، امنیتی استاندار تشکیل و هر دستگاهی متولی یک کارگروه برای مقابله با این پدیده بوده و بهزیستی مسئولیت کارگروه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی را بر عهده دارد که در این راستا پارسال اقدام‌های مطلوبی انجام گرفته است.

وی افزود: سال گذشته در شهرستان‌های ایوان و ملکشاهی یک برنامه علمی با مشارکت سازمان بهزیستی کشور با عنوان تشکیل گروه‌های خودیار در محلات این دو شهرستان که آمار خودکشی بالایی داشتند انجام و آموزش به این گروه‌ها داده شد تا با شناسایی افراد در معرض آسیب خودکشی این آموزش‌ها را منتقل و در صورت نیاز برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به این سازمان معرفی کنند.

وی گفت: برای اجرای این طرح با دهیاران، اعضای شورای شهر، فرمانداران و مسئولان مرتبط در این شهرستان‌ها جلسات برگزار و فعالیت‌های مناسبی آغاز شد و آمارها در این دو شهرستان کاهش یافت که بدون شک علت آن اقدام‌های بهزیستی به تنها نبوده است.

به گفته وی، اگرچه وضعیت خودکشی در این استان بهینه نیست ولی نسبت به سال‌های گذشته روند کاهش مناسبی در استان وجود داشته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار