مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ؛
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام گفت : ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می شود .
کد خبر: ۸۵۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 18 May 2020

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام گفت : ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می شود .

به گزارش تابناک ایلام ،سرهنگ پاسدار محمد حسین فولادی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس اظهار داشت : سال گذشته چهل سالگی انقلاب را پشت سرگذاشتیم ،امسال نیز در چهل سالگی دفاع مقدس را پیش رو داریم ،دز سطح ملی ستاد گرامیداشت این رویداد مهم به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح با 32کمیته زیر مجموعه و با حضور وزراتخانه هاونهادهای دولتی تشکیل شده است .

سرهنگ فولادی ادامه داد:نقطه شروع این رویداد مهم وتاریخی  همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر بعنوان نقطه عطف دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود : بدیمنظور در واپسین روزهای سال گذشته واز واویل سال جدید با توصیه ها و راهنمایی های استاندار ایلام برنامه های گرامیداشت چله دفاع مقدس در استان ایلام کلید زده شد.

سرهنگ فولادی با اشاره به تدوین وابلاغ دستور العمل گرامیداشت این رویداد تاریخ ساز کشور خاطر نشان کرد : در استان نیز به تبعیت از کشور ،ستاد استانی به ریاست استاندار ودبیری مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس تشکیل شده و استان ایلام با بیش از 400برنامه بالاترین ترافیک برنامه ها را به خود اختصاص داده است .

سرهنگ فولادی با تشریح کیفی برنامه ها عنوان داشت : عمده برنامه ای در دست اجرا جمعیت محور است ،چنانچه در ادامه راه شرایط بهداشتی اجازه دهد به مرحله اجرا در خواهند آمد ودر غیر اینصورت با محوریت صدا وسیمای مرکز استان در فضای مجازی دنبال خواهند شد.

وی گفت : دستورالعمل ها بومی سازی شده و باامضای استاندار محترم ایلام تا پایین ترین رده ها ابلاغ شده و فرمانداران نیز بایستی ستادهای شهرستانی را تشکیل دهند.

دبیر ستاد گرامیداشت جهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره با اهمیت دفاع مقدس از منظر مقام معظم رهبری تصریح کرد:دفاع مقدس بعنوان گنجینه و ذخیره استراتژیک ،قله افتخار ومحور وحدت بین مردم ومسئولین نظام قلمداد می شود .

وی بیان داشت :سجایای دفاع مقدس قادر خواهد بود که حیات معنوی کشور را اداره می کند و براساس رهمنودن های معظم له باید این سجایا به نسل های بعدی منتقل شود.

سرهنگ فولادی با تاکید بر ضرورت انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان گفت :در این راستا تمرکز ما بیشتر بر آموزش وپرورش و دانشگاهها خواهد بود .

این مقام مسئول استانی در ادامه با تاکید بر بعد فرهنگی وتبلیغاتی برنامه ها بیان داشت: کار فضاسازی سطح شهرها با رویکرد وآمیزه های دفاع مقدس توسط شهرداری های عملیاتی شود .

سرهنگ فولادی در ادامه با تجلیل از همراهی دلسوزانه استاندار ایلام گفت: با جدیت و نقش محوری استاندار حمایت های مطلوب و در خور توجهی به مقوله دفاع مقدس وحفظ آثار و نشر ارزشهای آن در استان صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با استمرار حمایت های نماینده عالی دولت در استان ودستگاههای مسئول با توجه به ظرفیت های که در حوزه دفاع مقدس در استان وجود دارد ،بتوانیم بر خلاف سالهای گذشته استان را از فاز محرومیت و مظلومیت خارج کنیم ،چرا که مردم استان در آن دروان ، در کنار بذل جان ومال علیرغم قرار گرفتن در نوک حملات هوایی و زمینی دشمن ،سربار کسی نشده وهزینه ای هم به کشور تحمیل نکردند.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه ایجاد یادمان های دفاع مقدس در مناطق مختلف استان گفت : احداث یادمان قلاویزان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است ،اما برای تکمیل حسینیه نقطه ایثار به حمایت و همراهی بیش از پیش دستگاههای مسئول احتیاج است.

سرهنگ فولادی با ابراز گلایه از برخی دستگاههای اجرایی استان بیان داشت : برخی از دستگاههای در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی در دفاع ایفا نمودند ،اما برای تکمیل وراه اندازی  غرفه های موزه فرهنگی دفاع مقدس  همکاری وجدیتی از آنان مشاهده نمی شود .

فولادی از مراکز علمی وفرهنگی استان ،همراهی وهمکاری در راستای تدوین وچاپ کتاب فاخر در حوزه دفاع مقدس را خواستار شد وگفت : متاسفانه با وجود ظرفیت بی نظیری در این حوزه ،اما تاکنون  به تدوین وچاپ کتابی که بتواند تقریر مقام معظم رهبری را بگیرد موفق عمل نکرده ایم .

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس در پایان از همراهی ومساعدت قیصوری رییس سازمان مدیریت وبرنام ریزی استان به خاطر اهتمام به برنامه های عمرانی وفرهنگی این اداره کل در راستای تخصیص اعتبار مورد نیاز قدردانی به عمل آورد .

شایان ذکر است جلسات هماهنگی ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس با حضور دستگاههای عضو هر دوماه یکبار برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار