مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی این استان که بدلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود پس از ۲ ماه بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 20 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: این بازارچه که از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی فعالان این حوزه و تعیین ساعت کاری بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه فعالان این حوزه آماده ارائه خدمت به مشتریان و تولید محصولات است، افزود: بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهر ایلام دارای ۲۳ غرفه است و صنعتگران و هنرمندان عرضه کننده تولیدات در آن فعالیت دارند.

شنبه‌زاده یادآور شد: این تولیدات شامل انواع رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جمله گلیم ساده، گلیم نقش‌برجسته، چوب، سفال، سنگ‌تراشی، معرق، محرق ساقه گندم، زیورآلات، جاجیم و چیت‌بافی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از کارگاه‌های صنایع‌دستی آسیب دیده پیشنهاد شده است برای حمایت از فعالان این عرصه با پرداخت تسهیلات، خسارات ناشی از کرونا جبران شود.

شنبه‌زاده اضافه کرد: هم اکنون در این استان ۳۳ رشته صنایع‌دستی سنتی و هنری در قالب بیش از ۱۲۰ کارگاه با ۱۰ هزار صنعتگر فعال است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار