اما روز گذشته برخلاف تمامی رویه های باطل وخلاف اخلاقی که تاکنون در ارکان مدیریتی کشور شاهد بودیم ،نماینده جدید استان در مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل تحسین که ریشه در پختگی و کسب مهارت های مدیریتی بر اساس اصول اخلاقی وی داشت ،در برنامه ای از اقدامات وتلاش های نمایندگان استان در مجلس دهم که رزوهای پایانی خود را در کسوت وکالت مردم سپری می کنند قدردانی نمود.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 20 May 2020

تابناک ایلام ::تغییر مدیران وکرسی های مدیریتی یک اصل پذیرفته شده در ساختار مدیریتی هر کشور است ،ضرورت گردش خون تازه در رگهای مدیریتی در راستای اصلاح ساختارها، ارتقاء شاخص ها وبهینه سازی وضعیت امری پذیرفتنی و براساس اشل های تعریف شده اصول مدیریتی در تمامی نظامهای مدیریتی جهان است.

اگر چه همسان سازی تفکر سیاسی وجریانی مدیران میانی ویایینی با جریان سیاسی حاکم غیرقابل کتمان در نظامهای سیاسی مردمسالار محسوب می شود، اما در کشور ماجابجایی ها به شدت متاثر از این نگاه بوده  و تغییر مدیران ارشد ،میانی وپایینی تابعی از گردش قدرت سیاسی ونگاههای قومی وباندی هستند .به گونه ای که حتی قدرترین وکارآمدترین مدیران قربانی نگاههای سیاسی وباندی شده واین موضوع بعنوان یک آسیب جدی در سیستم اجرایی وسیاسی کشور قابل طرح وبررسی است .

البته در کنار موضوعات مطرح شده ،این سالها یک اصل نانوشته هم که شاید ریشه در عدم اخلاقمند شدن سیستم مدیریتی و سیاسی کشور داشته باشد مجال رشد یافته و درکنارآسیبهای وارده در حوزه عقیم ماندن طرح های مدیران پیشین و خارج نمودن آن از دستور کار ظهور وبروز کرده است ،"انداختن بار ناکارمدی های سیستم مدیریتی و ضعف کارکردهای سیستمی بر دوش مدیرانی است که به هر دلیل مجبور به ترک کرسی مدیریتی خود هستند"

این آفت نه تنها سیستم اجرایی کشور را در نوردیده بلکه در سایر ارکان قدرت یعنی قضایی وتقنینی نیز قابل لمس است . به گونه ای که با پایان ماموریت یک نماینده در حوزه انتخابیه ،نماینده جدید با تاسی از همان اصل نانوشته، به همکار پیشین خود به مثابه " گلگیر" نگریسته وتمامی ناکارآمدی ها وضعف ها را متوجه وی  نموده واین تسلسل و دور باطل همچنان استمرار دارد.

اما روز گذشته برخلاف تمامی رویه های باطل وخلاف اخلاقی که تاکنون در ارکان مدیریتی کشور شاهد بودیم ،نماینده جدید استان در مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل تحسین که ریشه در پختگی و کسب مهارت های مدیریتی بر اساس اصول اخلاقی وی داشت ،در برنامه ای از اقدامات وتلاش های نمایندگان استان در مجلس دهم که روزهای پایانی خود را در کسوت وکالت مردم سپری می کنند، قدردانی نمود.

 نماینده مردم استان ایلام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اقدامی تحسین برانگیز با اهدای لوح تقدیر از زحمات چهارساله دکتر جلال میرزایی، دکتر سلام امینی و مهندس شادمهر کاظم زاده به عنوان نمایندگان دور دهم مردم در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

علی اکبر بسطامی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: حرکت بر مدار اخلاق و توجه به خصائل نیکو از جمله شاخص های مهم و مورد انتظار از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بوده و خوشبختانه مسئولان و مدیران هم استانی عموما به این خصلت ها آراسته‌اند. 

بسطامی خاطر نشان کرد: تجارب نمایندگان ادوار گذشته به عنوان یک هدیه و دستاورد مهم ما را در رسیدن به اهداف مورد انتظار یاری خواهد کرد. این نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر می خواهیم برای استان و مردم مفید باشیم بایستی فارغ از هر دیدگاه و خاستگاه فکری همه ید واحده شده و با دلسوزی و تلاش مضاعف برای برون رفت استان از مشکلات، تلاش کنیم. 

مهمان ویژه این جلسه دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود. وی با اشاره به اینکه تداوم حضور نمایندگان در دوره های مختلف مانند مسابقه دو امدادی است گفت: تلاش ها در توالی همدیگر قرار دارند و اجرای این‌گونه برنامه ها در راستای تکریم نمایندگان قبلی و استفاده از تجارب دیگران، بسیار ارزشمند و آموزنده  است. این نماینده شاخص مردم شریف کرمانشاه ابراز امیدواری کرد این فرهنگ پسندیده در بین همه نمایندگان عمومیت یابد.

دکتر جلال میرزایی در این نشست صمیمی گفت: این اقدام به عنوان حرکتی منحصر به فرد، نشان دهنده توجه علی اکبر بسطامی به مسایل اخلاقی و مدیریتی است. وی اضافه کرد: آقای بسطامی به عنوان مدیر کل پارلمانی کمیته امداد به امور مجلس واقف بوده و با توجه به تجارب کسب نموده در طی این سالها می تواند برای استان و مردم موثر و مفید باشد.

 دکتر سلام امینی نیز ضمن تقدیر از اقدام علی اکبر بسطامی؛  این رفتار را نشان دهنده وجود روح پهلوانی و جوانمردی در وی دانست و خاطر نشان کرد: با تمام توان برای انتقال تجارب و ارائه هرگونه مشاوره و همکاری،  آماده هستم. 

مهندس شادمهر کاظم زاده دیگر نماینده استان، این اقدام را نشان دهنده توجه وی به همگرایی و استفاده از ظرفیت های استان برای پیشبرد اهداف برشمرد و اعلام داشت: از هرگونه همکاری و مشاوره به اقای بسطامی دریغ نخواهم کرد. 

اضافه می شوددر پایان علی اکبر بسطامی با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان پیشکسوت خود تقدیر نموده و آمادگی خود را برای تشکیل کمیته نمایندگان ادوار استان به منظور استفاده از تجربیات و داشته های آنان اعلام کردند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اصولباشیا خوب دارن تبلیغ آدم خوبا را در میارن ولی کسی که خون اصولیا تو رگش باشه عوض نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار