مسول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام گفت: همزمان با عید سعید فطر چهار هزار مهر حرم‌ مطهر حضرت عباس(ع) بین نمازگزاران در این استان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 21 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور افزود: این تعداد مهر با همکاری نماینده حرم حضرت عباس(ع) در ایران همزمان با عید فطر و بین نمازگزاران مناطق مختلف این استان توزیع خواهد شد.

وی همچنین به طرح ملی راهکار اشاره کرد و گفت: این طرح در پی شیوع کرونا با مشارکت اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد اجرا می شود که شامل حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا، همدلی و حمایت از خانواده‌های بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر، تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، توزیع ماسک و دستکش میان افراد و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک بوده است.

وی زمان آغاز این طرح را اول ماه رمضان تا پایان خردادماه عنوان کرد و گفت: در این طرح همه ۳۰۷ کانون مسجد استان بویژه ۵۵ کانون بصورت ویژه فعالیت دارند.

وی گند زدایی، سم پاشی، اجرای پویش همدلی و توزیع بسته های غذایی به تعداد یک هزار و ۵۰۰ بسته در دو مرحله بین آسیب دیدگان از کرونا با اولویت مناطق محروم و آسیب زا را از جمله بخشی از فعالیت های این کانون ها برشمرد.

چراغی پور تجلیل از ائمه جماعات، توزیع کتاب های دینی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان مناطق مختلف و توزیع یک هزار بسته نوشت افزار را از دیگر فعالیت های اجرایی در طرح ملی راهکار برشمرد.

وی همچنین به فعالیت کانون «رحمت‌للعالمین» مسجد ثارالله استان ایلام در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این کانون با راه‌اندازی کارگاه و تولید روزانه سه هزار ماسک و راه اندازی فروشگاه دائم محصولات مسجد محور در کانون شهرک ولیعصر (عج) شیروان نیز اقدام کرده که از فعالیت های برجسته طرح ملی راهکار در این استان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار