‍ رئیس امور عشایری سیروان:
رئیس امور عشایری شهرستان سیروان از ترمیم و بهسازی 9 راه عشایری در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: راه عشایری بانکول، میان تنگ،سه گری، دامنه مانشت، دامنه لنه،ارتفاعات چرمین، قلارنگ ، هریزین ومله گاون روستای حسن گاوداری از ابتدای سال جاری تاکنون ترمیم و بهسازی شده اند.
کد خبر: ۸۵۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 22 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عادل یعقوبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت : ترمیم و بهسازی راههای عشایری این منطقه از محل ارزش افزوده سهم عشایری، توسط فرمانداری شهرستان تأمین و پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه آب شرب سالانه بیش از ۲۵ هزار متر معکب با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان نیاز عشایر این شهرستان می باشد، اظهار داشت: تأمین آب آشامیدنی، یکی از نیازهای اساسی عشایر این منطقه است که نیازمند مشارکت دیگر دستگاههای اجرایی ذیربط می باشد.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 70 هزار لیتر آب شرب در بین عشایر کوچرو مناطق بانکول،دامنه لنه و مانشت، میان تنگ،چرمین و دامنه قلارنگ توسط این مرکز از طریق آبرسانی سیار انجام می شود.

رئیس امور عشایری شهرستان سیروان تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 900 تن جو با قیمت هر کیلو 1750 تومان و بیش از 160 تن کنسانتره زنجیره تولید و حدود 40 تن کنسانتره نگهداری دام بین عشایر واجد شرایط و کسانیکه تسهیلات پروار بندی اخذ کرده اند، توزیع گردید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود60 هزار لیتر نفت سفید بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ و صیانت از جنگل ومراتع ببش از ۱۵ هزار سیلندر گاز مایع با قیمت مصوب توزیع شده است،گفت: در سال جاری بیش از 100 دستگاه پنل خورشیدی با قیمت یارانه ای یک میلیون و 300 هزار تومان توزیع خواهد شد و این در حالی است که قیمت این پنل خورشیدی در بازار بیش از دو میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از چهار هزار رأس دام عشایر منطقه هویت گذاری شده است، اظهار داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و توسط بانک کشاورزی،مبلغ 300 میلیون تومان به 12 خانوار واجد شرایط پرداخت شده است.

رئیس امور عشایری شهرستان سیروان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا بیش از 600 لیتر مواد ضد عفونی کننده در بین عشایر کوچرو و مناطق صعب العبور توزیع شده است، گفت: کلیه عشایر کوچرو منطقه و مهمان مورد تب سنجی قرار گرفته و اگر موارد مشکوکی بود تحویل شبکه بهداشت می شد.

یعقوبی از عشایر منطقه خواست به منظور یکسان سازی دفترچه های عشایری ، هرچه سریعتر به شرکت تعاونی عشایری شهید دستغیب مراجعه و نسبت به تعویض دفترچه اقدام کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار