متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در روزهای اول پس از ماه رمضان باید میزان مصرف غذا کم باشد، گفت: نباید غذاهای نفاخ، تند، محرک، خیلی شور یا شیرین مصرف کرد و مصرف غذا را باید بین وعده‌های اصلی و عصرانه تقسیم کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 26 May 2020
                                                   آداب غذاخوردن بعد از ماه رمضان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه مردم در ماه رمضان برنامه تغذیه‌ای خاصی داشته‌اند، اکنون باید چگونه روال عادی تغذیه‌ای خود را دنبال کنند؟»، اظهار داشت: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان مردم وارد الگوی غذایی معمولی خود می‌شوند؛ در نتیجه افراد باید در هر وعده غذایی اصلی حجم غذای خود را افزایش ندهند؛ یعنی به خصوص در وعده ناهار در ابتدا حجم غذای خود را افزایش ندهند و بهتر است در روزهای اول میزان مصرف غذا کم باشد.

وی افزود: برنامه غذایی افراد در این روزها باید به صورت مصرف غذا در ساعت ۱۰ صبح و یک وعده عصرانه در کنار وعده‌های غذایی اصلی باشد و میزان مصرف غذای خود را تقسیم کنند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مقدار مصرف غذا نباید حجم زیادی را تشکیل دهد، گفت: در این روزهای ابتدایی پس از ماه مبارک رمضان نباید غذاهای نفاخ، تند، محرک یا خیلی شور و شیرین مصرف کرد و این نوع مواد غذایی را باید به تدریج وارد رژیم غذایی خود کنیم.

شیدفر تأکید کرد: حتما در وعده ناهار سبزیجات مانند کاهو و ماست کم چربی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم، برنج زیاد مصرف نکنیم و طی دو هفته و به تدریج این موضوع را رعایت کنیم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار