استاندار ایلام گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی باعث رونق و توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ۲ کشور ایران و عراق در سطح گسترده‌تری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 08 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکیدر دیدار با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور اظهار داشت: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله برای راه‌اندازی آماده شده است و با توجه به دستور معاون اول رییس‌جمهوری مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

وی با توجه به اهمیت مرزهای استان ایلام خواستار تکمیل پروژه‌های مرزی در استان شد و افزود: در شرایط امروز کشور و رابطه حسنه‌ای که بین دو کشور ایران و عراق برقرار است ضرورت توجه به پروژه‌های مرزی استان ایلام به علت وجود بیشترین مرز مشترک بین استان ایلام و کشور عراق اهمیت دوچندان پیدا کرده است.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه پیگیری‌های زیادی در زمینه گشایش مرز چیلات انجام شده است، یادآور شد: تمام زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات از طرف ایلام آماده شده است و فقط باید طرف عراقی نیز در دیگر سوی مرز پای کار بیاید و برای تسریع در روند راه‌اندازی مرز چیلات موضوع از طرف مقامات ارشد کشور نیاز به پیگیری دارد.

وی اضافه کرد: مرز چنگوله نیز مورد تایید و تصویب دولت عراق قرار گرفته و راه‌اندازی آن نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور است.

استاندار ایلام خواستار بازگشایی کامل مرز تجاری استان شد و گفت: مرز مهران در ارتباط با موضوع کرونا بسته شده بود که رایزنی و تلاش‌های انجام گرفته موجب موافقت در بازگشایی این مرز شد.

وی افزود: ۵۰۰ کامیون عراقی که از قبل در پشت مرز دپو شده بود از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شود و از هفته آینده نیز 2 روز در هفته و هر روز ۲۵۰ خودرو کشورمان برای امور تجاری و بازرگانی وارد کشور عراق می‌شود که البته روند مبادلات تجاری باید تسریع یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار