اما اینک سازمان نظام پزشکی با پیشنهاد جدیدی از سوی مدیران شهری ایلام منبی بر احداث شهرک سلامت در حوالی بلوار مدرس مواجهه شده است . املاکی که بررسی مالکیت آن نشان می دهد که با احداث این شهرک  درآن ،منافع سرشاری نصیب یکی از اعضای شورای شهر فعلی ایلام خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 20 June 2020

تابناک ایلام ::یکی از معضلات حال حاضر شهر ایلام ترافیک ناشی از خیابان های کم عرض و مهمتر از آن عدم تمرکز زدایی از مرکز شهر است .به گونه ای که با تمرکز مراکز خرید ،مطب پزشکان ،داروخانه ها و سایر مراکز حوزه درمانی در مرکز شهر در ساعات مختلف روز، شاهد تردد پرحجم خودرویی در این نقطه از شهر هستیم .

بررسی وضعیت ترافیکی وتردد شهر ایلام نشان می دهدکه قاطبه ترددها با هدف پیگیری امورات پزشکی مردم شهر وساکنین دیگر شهرستانها به کانون شلوغی شهر ؛یعنی محل استقرار مطب پزشکان صورت می گیرد . عدم تعبیه پارکینگ در ابن نقطه از شهر و رها نمودن خودروها در حاشیه خیابانهای کم عرض این نقطه ،مزید بر علت شده تا همچنان ترافیک بعنوان معضلی پایدار در شهر ایلام خود نمایی کند .

از سویی در طول سالهای اخیر در راستای رفع این معضل بزرگ شهرایلام  ،شاهد اتخاذ تصمیمات مقطعی در راستای خارج نمودن این صنوف از شهر و استقرار آنها در شهرک های تخصصی بوده ایم ،تصمیماتی که متعاقبا به دلایلی به بن بست خورده تا همواره شاهد استمرار این معضل و سلب آسایش مردم و هدررفت وقت آنان در ترافیک های روزانه این شهر باشیم .

بدون شک چنانجه مدیران شهری با قدری گذشت وچشم پوشی از منافع شخصی و طایفه ای ،بستر اجرایی شدن طرح احداث شهرک های تخصصی در بیرون از شهر را فراهم می کردند تا به امروز بخش قابل توجهی از این صنوف مزاحم از ایلام خارج و رفاه وآسایش نسبی برای شهروندان فراهم می شد .

از قرار معلوم در سال 1380 بمنظور احداث شهرک سلامت و استقرار  مراکز درمانی ،مطب پزشکان و داروخانه ها در این شهرک ،از سوی سازمان نظام پزشکی یک قطعه زمین در حوالی بهشت رضای شهر ایلام خریداری می شود ،اما به دلیل نگاههای تنگ نظرانه ،بروکراسی بی حاصلی و مهمتر از همه اهداف منفعت طلبانه افراد خاص ،این سازمان نتوانست به تغییر کاربری این ملک مبادرت نماید .این درحالی بود که املاک مجاور آن به راحتی توانستند این پروسه را در مدت زمان کمتری طی نمایند .

هر چند پس از این اتفاق ،از سوی استانداری ایلام احداث این شهرک در اراضی بانه جو به سازمان نظام پزشکی پیشنهاد می گردد ،اما به دلیل انتقال ترافیک شهر به جاده های منتهی به دانشگاه ایلام ودانشگاه علوم پزشکی این طرح نیز متوقف شد .

اما اینک سازمان نظام پزشکی با پیشنهاد جدیدی از سوی مدیران شهری ایلام منبی بر احداث شهرک سلامت در حوالی بلوار مدرس مواجهه شده است . املاکی که بررسی مالکیت آن نشان می دهد که با احداث این شهرک  درآن ،منافع سرشاری نصیب یکی از مدیران شهری ایلام خواهد شد.

برآیند چنین اقدامی از سوی مدیریت شهری ایلام که به شکل ممانعت از تغییر کاربری ملک خریداری شده از سوی سازمان نظام پزشکی و ازسویی پیشنهاد احداث شهرک سلامت در املاکی که تامین کننده منافع برخی مدیران شهریست نشان می دهد که رفاه وآسایش شهروندان ایلامی از سوی چنین افرادی به گروگان گرفته شده است .

چنانچه اعضای شورای شهر ایلام وسار مدیران این حوزه قدری برای مردم شهر ورای دهنگانشان ارزش قایل بوده و آسایش ورفاه شهروندان برایشان اهمیت دارد ،با پا گذاشتن بر منافع فردی ،زنجیر زیاده خواهی را از پای رفاه وآسایش شهروندان باز کرده تاشهروندان ایلامی هم بتوانند نفس راحتی بکشند . البته از دستگاههای نظارتی انتظار نظارت دقیق وبررسی ویژه این موضوع را دارد !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
سلام تابناک جان
ملک متعلق به نظام پزشکی در جاده مهران جنب سپاه انیرالمومتین واقع شده و بیش از 37 هزار متر مربع می باشد و کلیه پزشکان عمونی و متخصص استان در آن سهم دارند. متاسفانه علیرغم نظر مساعد استانداران سابق و فعلی شهرداری ایلام بواسطه اینکه در تلاش است املاک برخی از مدیران و اعضای شورای شهر را تامین کند پیشنهاد بانجو یا بلوار مدرس را داده است. از دادستان محترم و مردمی و استاندار محترم خواهشمند است به موضوع ورود پیدا کرده و علت عدم همکاری با سازمان نظام پزشکی و پزشکان شریف استان ایلام برای تغییر کاربری ملک متعلق به خود که دارای سند رسمی نبز می باشد جویا شوند و شهرداری را ملزم به همکاری نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار