استاندار ایلام ضمن انتقاد از ممنوعیت آمار استانی ابتلا به کرونا، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در مراسمات جشن و عزا از مهمترین عوامل رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان است.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 22 June 2020

استاندار ایلام ضمن انتقاد از ممنوعیت آمار استانی ابتلا به کرونا، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در مراسمات جشن و عزا از مهمترین عوامل رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان است.

به گزارش تابناک ایلام، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» امروز دوشنبه در جلسه اضطراری ستاد استانی مبارزه با کرونا با هشدار نسبت به وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در استان به شدت در حال افزایش است و این بسیار نگران کننده است.

وی دیروز و امروز را بدترین روز کرونا در استان عنوان کرد و گفت: امروز در پی مبتلا شدن تعداد زیادی که یک رکورد بی سابقه از روند بیماری تاکنون در استان است نشست اضطراری برگزار کرده ایم و همین جا اعلام خطر می‌کنم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه ایلام مابین سه استان قرمز کرونا قرار دارد، گفت: برای شهرستان های همسایه سه استان مذکور به ویژه شهرستان های حوزه جنوب استان یک وضعیت خطرناک متصور است که نیازمند رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم و تدابیر دستگاه های درگیر در کار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ارتباطات رفت و برگشت بین شهرستانهای مجاور با این استان‌ها زیاد و نگران کننده و یکی از عوامل مهم رشد شدید افزایش مبتلایان است، تصریح کرد : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری مراسمات مختلف جشن عروسی و عزا نیزمزید بر علت شده است به طوری که گزارش شده است در یک مراسم مشابه در استان های مجاور ۱۲۰ نفر مبتلا به کرونا شده اند.

وی افزود: مراسمات و هجوم بی وقفه مردم به بازار و گردشگاه ها و تفرجگاه‌ها فاجعه به بار می آورد و مردم به خاطر حفظ جان خود هم که شده است مراعات بکنند چرا که کار از توصیه گذشته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که ما خواستار ادامه روند زندگی و فعالیت مردم اما با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، افزود: این به منزله عادی سازی شرایط کرونا نیست، بنابراین مردم در مکان های عمومی و محل کار ضمن اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حتما از ماسک استفاده کنند.

استاندار ایلام در ادامه ار صنعت معدن و تجارت استان و صنوف مختلف خواستار تولید ماسک با تایید بهداشت و درمان شد و گفت: لازم است تولید ماسک با قیمت ارزان و به وفور در دسترس مردم قرار گیرد.

وی افزود: همچنین ادارات تدابیری بیاندیشند تا ماسک و مواد ضدعفونی را در اختیار کارکنان و ارباب رجوع قرار بدهند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن اینکه از ادارات خواست که از ورود کارمندان و افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند جلوگیری شود، افزود: مدیران باید به افراد مشکوک به کرونا مرخصی بدهند و در جهت پیشگیری از بیماری از ورود آنها به اداره جلوگیری کنند.

وی خواستار لغو تمام همایش ها در ادارات شد و گفت: ادارات جلسات خود را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند و از تجمعات اداری به هر شکلی حتی در تودیع و معارفه ها خودداری شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اعلام آمار مبتلایان به کرونا در استان شد و گفت: برای هشیاری بیشتر و در جریان قرار گرفتن جدی بودن بحث کرونا نیازمند اعلام آمار مبتلایان هستیم.

وی خواستار اعلام عمومی مباحث کرونا و در جریان قرارگرفتن مردم در این خصوص شد و گفت: دستگاه های متولی چون صدا و سیما و رسانه ها مردم را در جریان روند ابتلا موارد پیشگیری قرار بدهند و در این زمینه آگاهی بخشی کنند.

سلیمانی دشتکی در پایان تاکید کرد: مردم کاری نکنند که روند کنترل بیماری از دست برود، به خاطر حفظ جان خود هم که شده نسبت به قطع زنجیره انتقال کرونا در تجمعات حضور نیابند، مواظب افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه ای باشند، در محل کار و مکان های عمومی پروتکل های بهداشتی را حفظ کنند و حتما از ماسک استفاده کنند و شهرستان های نزدیک به وضعیت قرمز به استان های مجاور که در وضعیت قرمز کرونا هستند سفر نکنند، افراد مبتلا به هیچ عنوان در جامعه و محل کار حضور نیابند.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اوضاع ازکنترل خارج شده وشرایط خیلییییی بدی پیش روست حتی درتابستان وباوجود گرما پاییزوزمستان فقط خدامی تونه به دادمون برسه اگه این روندادامه داشته باشه حتی لحظه ای هم نمیتونیم ازخونه بیرون بریم چون هوای همه جاآلوده به کروناست مثل وقتی که ریزگردهست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اوضاع ازکنترل خارج شده وشرایط خیلییییی بدی پیش روست حتی درتابستان وباوجود گرما پاییزوزمستان فقط خدامی تونه به دادمون برسه اگه این روندادامه داشته باشه حتی لحظه ای هم نمیتونیم ازخونه بیرون بریم چون هوای همه جاآلوده به کروناست مثل وقتی که ریزگردهست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار