استاندار ایلام؛
استاندار ایلام بر لزوم پاسخگویی تمامی مدیران در هر شرایطی تاکید کرد و خواستار تشکیل تیم ارزیابی و گزارش‌دهی در ستاد تنظیم بازار استان شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 23 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی  در جلسه ستاد تنظیم بازار استان ایلام ضمن تشکر از زحمات مدیران سابق صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای مدیران جدید آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدواریم در سال جهش تولید مدیران جدید و دیگر مدیران استان با تلاش مضاعف و ایجاد هم‌افزایی در جهت تحقق شعار سال عملکرد موفقی برجای بگذارند و شاهد رونق بیش از پیش تولید در استان باشیم.

وی ادامه داد: انتطار است در زمان باقیمانده از کار دولت شاهد شروع بکار پروژه‌های غیرفعال، رفع موانع و مشکلات پیش‌رو، رونق و جهش تولید در بخش صنعت و کشاورزی، تنظیم مطلوب بازار و کنترل قیمت‌ها باشیم و عرضه و تقاضا به حالت تعادل برسد.

استاندار ایلام با عنوان اینکه در صورت تامین نیاز بازار مازاد آن باید فروخته شود، اظهار داشت: نیاز بازار را بسنجیم و مازاد بازار را تولید کننده دام، مرغ و گوشت اجازه فروش داشته باشد تا بازار کنترل شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه برای کنترل بازار تقسیم کار کرده‌ایم، یادآور شد: در مقابله با گرانفروشی و تنظیم بازار خواستار اجرایی شدن قوانین موجود هستیم و طبیعی است اگر اصناف، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات به شرح وظایف خود عمل نکنند از دستگاه قضا کمک خواهیم گرفت.

استاندار ایلام اضافه کرد: اگر هر دستگاهی بتواند از اهرم‌ها و اختیارات قانونی خود به نحو مطلوب استفاده کند بطور قطع همه امور در مسیر درست پیش خواهد رفت و حکایت تنظیم بازار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه بازار نوسانات دارد و باید هر چیزی را بصورت معمول و معقول خود دنبال کرد، افزود: بارها و بارها با مرغداران صحبت کرده ام و در همه حال گله مند بوده اند، این درحالی است که هر کاری از دستمان برآمده است در حمایت از آنان انجام داده ایم.

وی ادامه داد: متولیان امر در خصوص تنظیم بازار مرغ و مسائل و مشکلات پیش رو در این حوزه با اتحادیه و تولیدکنندگان عمده وارد مذاکره شوند و مسائل و مشکلات پیش روی در این حوزه را بررسی کنند.

استاندار ایلام از عملکرد ضعیف گزارش دهی مدیران انتقاد کرد و گفت: برخی از مدیران در حالیکه دارای عملکرد خوبی هستند اما در گزارش دهی بد عمل می کنند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه مدیران باید توان دفاع از عملکرد خود را داشته باشد، تاکید کرد: مدیران در راستای تقویت سیستم اطلاع رسانی خود اقدام و ضعف های موجود در این زمینه را برطرف سازند.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان اینکه دنبال آمارسازی و عدد سازی نیستیم، اظهار داشت: اما باید آن کاری که انجام شده است را گزارش کرد و اگر این کار را نکنید هم در حق خود و هم مردم جفا کرده اید چرا که مدیران موظف به پاسخگویی و گزارش دهی به مردم هستند.

سلیمانی دشتکی در ادامه با توجه به گزارش دهی ضعیف در ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تنظیم بازار از مدیرکل جدید صنعت و معدن و تجارت خواست یک تیم قوی برای ارزیابی و گزارش دهی در ستاد تنظیم بازار تشکیل دهد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مدیران در هر شرایطی باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: گاهی مشاهده می شود برخی مدیران قصور خود را متوجه سیستم و ساختار سخت افزاری و نرم افزاری یا عوامل دیگر می کنند اما واقعیت آن است این یک بهانه بیش نیست چراکه مدیر دستگاه باید پاسخگوی تمام و کمال امورات مربوط به حوزه خود در هر شرایطی باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه مدیران باید جلوتر از وقایع حرکت کنند، اظهار داشت: در عالم مدیریت علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و واقعیت هم این است که همیشه هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارزیابی ماهانه در جریان است و مدیران قوی بیشتر حمایت می شوند، اضافه کرد: در عین حال مدیران ضعیف هم یا باید با اصلاح نواقص خود را قوی کنند یا خود را آماده رفتن بکنند.

گفتنی است در پایان این نشست برای تنظیم بازار مرغ مصوب شد: موجودی مرغ منجمد مورد نیاز استان به قیمت مصوب توزیع و ۱۸۶ تن مرغ مجانی منجمد بین به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان توزیع شود.

دستگاه‌های متولی کارگروهی برای تنظیم بازار مرغ استان با حضور دادستانی تشکیل دهند و تصمیمات کارگروه به منزله مصوبه ستاد استانی تنظیم بازار استان قلمداد خواهد شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار