استاندار ایلام در طول سالهای اخیر بخشی از زمان خود را در کنار دیگر ظرفیت های انسانی ومدیریتی استان از نمایندگان ادوار گرفته تا ایلامی های حاضر در دستگاههای اجرایی وحاکمیتی در راستای رفع تنگناهای مالی وبودجه ای استان بکار بسته است . به گونه ای که قاسم سلیمانی دشتکی از تمامی مدیران کل استان حضور مستمر در وزارتخانه ها بمنظور رفع مشکلات استان در حوزه مدیریتی خود را خواستار شده اند .
کد خبر: ۸۶۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 26 June 2020

تابناک ایلام ::استان ایلام یکی از معدود استانهایی است که به رقم برخورداری از مزیت های مهم اقتصادی نظیر نفت وگاز ،کشاورزی و دامپروری ،رودخانه های پرآب و اراضی مستعد وهمچنین قرار گرفتن در کریدور ومسیر اصلی زائرین اربعین و گردشگران مذهبی کشور همسایه وبهره مندی از یک گذرگاه مرزی بین المللی ،همچنان عنوان توسعه نیافتگی ومحرومیت را با خود به یدک می کشد.

بدون شک اگر چنین مزیت هایی به صورت یکجا در خدمت هر استان دیگری قرار داشت ،نه تنها می توانست زندگی مردم آن استان را دگرگون نماید بلکه در سایه مواهب آن دیگر استانهای همجوار نیز منتفع شده و تغییر مثبتی در وضعیت کلی آنان حادث می شد .

در استانی که ظرفیت های نفت وگاز آن با کشوری همچون قطر برابری می کند اما جوانان آن دغدغه شغل دارند وبهترین آنها بخاطر تامین حداقل های زندگی ،خانه وسرزمین مادری خود را ترک نموده وجان شیرین خود را از دست می دهند ،سند ادعای ما سوختن همزمان 6هم استانی در آتش سوزی پالایشگاه تهران در آبانماه سال 96 است .

هرچند در این سالها تلاش های فراوانی برای کاهش شکاف توسعه ای استان صورت گرفته است ،اما بدلیل تاثیرپذیری استان از شرایط سیاسی واقتصادی حاکم بر کشور ،آنچنان باید وشاید رشد توسعه از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست ،البته در کنار تمامی مولفه های تاثیرگذار نبایستی تاثیر نگاههای سیاسی ،قومی وقبیله ای و ضعف های مدیریتی بر روند توسعه استان را از یاد برد .

اما در عین حال ،باوجود تمامی تنگناهای مالی و بودجه ای در سالهای اخیر ،تلاش ها ورایزنی ها متعدد وقابل قبولی از سوی مدیران استان بمنظور جلب نظر دستگاه های مسئول کشوری به استان صورت پذیرفته و در بسیاری از موارد نیز این تلاش ها نتیجه بخش بوده است .

استاندار ایلام در طول سالهای اخیر بخشی از زمان خود را در کنار دیگر ظرفیت های انسانی ومدیریتی استان از نمایندگان ادوار گرفته تا ایلامی های حاضر در دستگاههای اجرایی وحاکمیتی در راستای رفع تنگناهای مالی وبودجه ای استان بکار بسته است . به گونه ای که قاسم سلیمانی دشتکی از تمامی مدیران کل استان حضور مستمر در وزارتخانه ها بمنظور رفع مشکلات استان در حوزه مدیریتی خود را خواستار شده اند .

به همین خاطر در طول سالهای اخیر انتشار انبوهی از خبردیدارهای استاندار ونمایندگان استان با وزرا ،معاونین وزرا وروسای سازمانی های متعدد کشوری را شاهد بوده ایم .

اما امروز برخی کانالهای تلگرامی خبری را منتشرکردند به این مضمون که نماینده استان ایلام در مجلس شورای در ضیافت تلویزیونی در شبکه استانی ایلام به نکته مهم وقابل تاملی اشاره کرده اند . سارا فلاحی با اشاره به مشکلات استان در حوزه های مختلف عنوان داشته است :در جلسه ای به من گفتند که از سال گذشته مسئولین استان برای یک موضوع مرتیط با توسعه استان هیچ پیگیری انجام نداده اند"

اگر ادعای مطروحه از سوی نماینده ایلام صحت داشته باشد ،استاندار ایلام ،مجموعه معاونین ومدیران کل دستگاههای اجرایی استان که در طول یکی دوسال اخیر بخش اعظمی از زمان مدیریتی خود را صرف حضور در وزراتخانه ها وسازمانها در مرکز نمودند ،باید شفاف وصریح  به مردم ورسانه ها توضیح دهند که چنانچه حضورشان در این دستگاهها برای پیگیری امور استان نبوده است ،پس این رفت وآمدهای پر هزینه با چه هدف دیگری صورت پذیرفته است ؟!
استاندار و مدیران کل قطعا بر این نکته مهم اشراف دارند که برای ثانیه به ثانیه نفس کشیدن ،رفت وآمد ،جلسات وگفتگوهای آنها ، آن هم در شرایطی که مردم سخت ترین دوران معیشتی خود را سپری می کنند ،از جیب این مردم هزینه می شود ،اگر این رفت وآمدهای پرهزینه،رها نمودن دفاتر کاری خود دراستان و  اتلاف وقت ها در پایتخت بی حاصل بوده است ،پس چه اصراری برای استمرار آن داشته اند ؟منشاء این عکس ها وگزارش هایی که در فضای رسانه ومجازی استان انتشار یافته ،کجا بوده است ؟!نکند مدیران استان به ماکت وزرا ومدیران ارشد کشوری دسترسی دارند و مردم بیخبرند؟!!

اگر این سخنان نماینده ایلام خلاف واقع بوده است ،هم ایشان باید چرایی طرح چنین ادعایی آن هم در رسانه استانی را تشریح وهم اینکه استاندار ایلام قطعا باید از ایشان صحت وسقم این ادعا را جویا شده و در راستای شفاف سازی موضوع وتنویر افکار عمومی پاسخ لازم را در اختیار رسانه ها قرار دهند !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
دشتکی هیچ استراتژی برای اداره استان و برون رفت از این وضعیت اسفناک که بی شک بخشی از آن نتیجه عملکرد خود و تیم ناکارآمد مدیریتش است ندارد و فقط زور می زند. کاش کمی هم از نظر صاحب نظران و دلسوزان استان استفاده می کرد. هر چند حفظ پست استانداری به هر قیمتی منتهای تفکرات دشتکی بود که البته به این آرزو رسید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار