با وجود اینکه سرپرست وزارت صمت اعلام کرد که ارز نهاده‌های دامی تا پایان سال حذف نمی‌شود، روند صعودی نرخ تخم مرغ در بازار، ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹ 28 June 2020

حسین مدرس خیابانی؛ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اخیرا گفته که مواد پروتئینی، لبنی و نهاده‌های دامی تا پایان سال ۹۹ مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهند بود.
با وجود این وعده سرپرست وزارت صمت، رئیس‌ هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه تخم مرغ دو نرخی شده است، گفت: یک قیمت ساختگی از سوی دولت اعلام شده که 9/500 تومان برای هر کیلوگرم تخم مرغ است درحالی که میانگین قیمت بازار ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری است.
ناصر نبی‌پور اضافه کرد: دولت قیمت اعلام شده بر اساس تأمین نهاده با نرخ‌های مصوب اعلام کرده در حالی که نهاده‌ها با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد و افزایش قیمت سرسام‌آوری داشته است.
رئیس ‌هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، درباره اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان به حدود ۳۳ هزار تومان رسیده است، گفت: با شرایطی که وجود دارد این اتفاق عجیبی نیست. طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته شایعه شد که قیمت گازوئیل قرار است افزایش یابد و همین مسئله موجب افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه‌ها شده است. در حال حاضر یک کیلوگرم تخم‌مرغ ۸۰۰ تومان کرایه بار می‌خورد.
نبی‌پور با‌ اشاره به وضعیت نامطلوب بازار نهاده‌های دامی، تصریح کرد: هم اکنون کنجاله سویا با قیمت 7/500 تومان در هر کیلوگرم هم یافت نمی‌شود و نرخ ذرت نیز بالای 2/500 تومان است. تغییر ارز ریزمغذی‌ها از 4/200 تومان به نیمایی نیز باعث شده قیمت این نهاده، افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی هشدار داد: اگر دولت، تدبیری برای تأمین نهاده‌های دامی نکند با معضل بزرگی در حوزه تولیدات پروتئینی مواجه خواهیم شد چون با این شرایط تولیدکنندگان نمی‌توانند طیور را نگه دارند. شرکت پشتیبانی امور دام هم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نهاده‌ها را تأمین می‌کند اما این رقم بسیار محدود است و جوابگوی نیاز نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار