شهرستان سیروان با 60 روستا و سه منطقه شهری دارای وسعت زیادی بوده و میزان شکایات و اختلافات زیاد است ولی با دارایت و شجاعت، آموزش و پیشگیری های قابل قبول، زمینه کاهش پرونده قضایی فراهم شده است.
کد خبر: ۸۶۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 29 June 2020

تابناک ایلام ،محمد کریم ویسی :: کوهی، قاضی کار کشته و منصفی است که با استفاده از شوراهای حل اختلاف قوی و استفاده از بزرگان خوشنام و مورد احترام مردم، تلاش کرده است که زمینه جرم و جنایت در این منطقه را کاهش دهد.

این قاضی ، به جای استفاده از قوه قهریه ، صلح و آرامش را انتخاب کرده و مردم به این ایده و عقیده ایمان دارند و اگر مشکلی در منطقه پیش آید، اکثر بزرگان به مسئله ورود می کنند و از ارسال  پرونده به دادگاه جلوگیری می شود.

راستی چه خوبه روزی شاهد باشیم که جرم جنایت در استان ریشه کن شود و قضاوت بجای صدور حکم، آموزش دهند.

رئیس دادگستری شهرستان سیروان گفت:در طول سال گذشته بیش از ۵ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و تلاش شده است که مشکلات مردم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسند.

"عابدین کوهی" بمناسبت هفته قوه قضائیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، افزود: در راستای تحقق سال جهش تولید و رفع موانع از تعطیلی واحد های صنعتی بخصوص کارخانه سیمان به دلیل بدهی گاز و تامین اجتماعی، جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای کمک به قشر کارگری تلاش شده است که مطالبات آنها از سوی دستگاههای اجرایی و کارخانجات پرداخت شود، اظهار داشت: مطالبات مردم در راستای تملک اراضی حوزه سد سیمره و سیل سال گذشته، پیگیری که با تلاش های صورت گرفته منجر به پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با پیشگیری های انجام شده و رفع مشکلات مردم در زمینه مختلف و آموزش، زمینه کاهش ورودی پرونده به این دادگستری فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه و شهرسازی برای تکمیل جاده قاضی خان به بدره و چشمه چاهی و همچنین تبدیل مرکز بخش کارزان که خواسته عمومی بود، تلاش قابل توجهی برای به نتیجه رساندن آن ها انجام شده است.

رئیس دادگستری شهرستان سیروان گفت: برای رفع مشکلات روستای سرابکلان از جمله تملک، گازکشی و غیره مطالبه شده است و انتظار میرود که دستگاههای ذیربط با رعایت قانون و مقررات خواسته های عمومی آنان را برطرف کنند.

کوهی افزود: همکاری موثری با مجموعه دولت در شهرستان بخصوص فرمانداری داشتیم و از خیرین برای کمک به شبکه بهداشت دعوت شد و جا دارد همین جا از خیرانی که با زحمات شبانه روزی خود به شبکه سلامت سیروان کمک کردند، صمیمانه تشکر کنم.

وی ادامه داد: در حوزه انفال و منابع طبیعی چند مورد بازدید از طرح جنگل کاری چرمین انجام و سعی کردیم با صدور احکام متناسب از تصرف اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار داشت: در مبحث حبس زدایی با صدور احکام جایگزین حبس و تعلیق مجازات، نهایت سعی خود را به کار بستیم که در حال حاضر کمترین میزان زندانی در سطح استان را داریم.

وی اظهار داشت: در راستای رفع مشکل کشاورزان، از خروج کمباین داران تا درو کل منطقه، جلوگیری بعمل آمد و در راستای حفظ محیط زیست نیز مدیر کارخانه سیمان احضار و تذکرات لازم داد شد.

وی تصریح کرد: در راستای دستور عمل ها و پروتکل های بهداشت درایام نوروز از انجام تجمعات و مراسمات و رفتن به دامن طبیعت و چادر زدن با بستن و نظارت بر راه ها روستایی و مسیر اقدامات قابل قبولی انجام شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار