رئیس دانشگاه پیام نور ایلام:
رئیس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: مجوز آموزش ۲۶۰ مهارت در این دانشگاه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخذ شده است و به متقاضیان پس از پایان دوره مدرک معتبر اهدا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 30 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس سهراب‌زاده اظهار داشت: آموزش‌های آزاد این مرکز از سال ۹۷ راه‌اندازی شده و دوره‌های آموزشی مهارت‌های خاص یا صنفی برای دستگاه‌های دولتی، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت نیاز اصلی جامعه است، افزود: ممکن است در آموزش‌های تئوری مشکل نداشته باشیم اما گاهی مهارت‌ها در زندگی روزمره و برای توسعه مقدم‌تر است.

سهراب‌زاده یادآور شد: دانشگاه پیام نو رایلام در سال ۷۲ در مرکز استان و با چند رشته تحصیلی آغاز بکار کرد و در کمتر از یک دهه به شکوفایی رسید اولین مرکز بعد از استان مرکز دهلران است و از سال ۸۴ به بعد هم تقریبا در همه شهرستان‌ها بجز ۲ شهرستان تازه تاسیس سیروان و هلیلان دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: سال تحصیلی ۹۰ - ۸۹ اوج حضور دانشجو در دانشگاه پیام نور با ۲۰ هزار دانشجو در ۴۶ رشته تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی بود که هم اکنون بدلیل رشد بی‌رویه مراکز آموزش عالی با کاهش شدید دانشجو در بیشتر دانشگاه‌ها مواجه هستیم و پیام نور نیز از این شرایط مستثنی نیست.

سهراب‌زاده تصریح کرد: به فراخور وضعیت پیش آمده که گریبانگیر همه دانشگاه‌ها شده است و با وجود کاهش شدید دانشجو اما شرایط این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌ها بواسطه شهریه و امکان تحصیل غیرحضوری بهتر است.

رییس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: کیفیت تحصیل و آموزش در این دانشگاه تغییر نکرده بلکه بهتر و مطلوب‌تر نیز شده است بطوری که در کشور نفرات اول تا دهم پذیرفته‌شدگان تحصیلات تکمیلی فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام نور هستند.

۳۰ درصد پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی پیام نوری هستند

سهراب‌زاده اظهار داشت: ساختار دانشگاه پیام نور به گونه‌ای است که در طول سال‌های گذشته سطح علمی خود را به طور مناسبی حفظ کرده است و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از سطح دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل بر اساس آمار ۳۰ درصد پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی ادارات دولتی فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام نور هستند.

وی با بیان اینکه ساز و کار تحصیل در پیام‌نور بدلیل نیمه‌مجازی بودن متفاوت است، گفت: ۳۰ درصد کتاب‌ها و ۳۰ درصد آموزش دانشگاه پیام‌نور پیش از کرونا نیز مجازی بود و بحران کرونا دانشگاه را به رسالت اصلی خود نزدیکتر کرد.

رییس دانشگاه پیام نور ایلام افزود: در استان ایلام پنج هزار دانشجو همزمان می‌توانند به صورت آنلاین از سامانه این دانشگاه استفاده کنند و از آنجا که مباحث ضبط و ثبت می‌شوند در صورت عدم حضور دانشجو در کلاس‌ها دسترسی به دروس بدون مشکل امکانپذیر است.

سهراب‌زاده افزود: بجز دورس عملی تمامی دروس تئوری از طریق همین سامانه در دانشگاه تدریس می‌شود و بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در اردیبهشت ماه امسال ۷۶ درصد اعلام رضایت شده است.

آمادگی دانشگاه پیام نور ایلام برای آموزش سایر دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: مرکز آزاد آموزش این دانشگاه آمادگی دارد برای پنج هزار نفر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌هایی که برای همکاران خود آموزش دارند همزمان به صورت آنلاین کلاس برگزار کند.

سهراب‌زاده افزود: ۳۶ رشته تحصیلی در سراسر استان فعال است اما با وجود افت شدید دانشجوها، به منظور ساماندهی برخی از واحدها، ماموریت آن‌ها تغییر می‌کند.

وی یادآور شد: سه مرکز آموزشی چوار، مهران و بدره که غیرفعال هستند به فراخور شرایط شهرستان و ظرفیت‌های موجود در دست مطالعه و بررسی برایدتغییر ماموریت است و بزودی ساماندهی می‌شوند.

وی تاکید کرد: ساماندهی این مراکز به منزله تعطیلی آنها نیست بلکه  تغییر ماموریت دانشگاه بدون آسیب به ساختار آن همراه با توسعه پایدار و علمی استان و شهرستان است و مقرر شده است تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

دانشگاه پیام نور دارای پایین‌ترین میزان شهریه در بین دانشگاه‌های کشور است

رییس دانشگاه پیام نور ایلام تاکید کرد: این دانشگاه دارای پایین‌ترین میزان شهریه در بین دانشگاه‌های شهریه بگیر کشور است و هیچ دانشجویی بخاطر نداشتن پول از تحصیل در این دانشگاه محروم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمک به توسعه اجتماعی فرهنگی استان در کنار وظایف آموزشی یکی از رسالت‌های دانشگاه است، گفت: در این راستا خانه سلامت تنها با رویکرد فرهنگی و بدون تداخل در تکالیف دیگر دستگاه‌های مسوول در این دانشگاه راه‌اندازی شده است

سهراب‌زاده افزود: فرهنگسازی در راستای تغذیه سالم، تحرک و فعالیت بدنی مناسب، مصرف مناسب دارو و توسعه سلامت عمومی جامعه از برنامه‌های این خانه است که ابتدا در بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه و سپس در بین آحاد مردم اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه به سمت و سوی مسائل و مشکلات استان و موضوعات خاص موجود در مناطق مختلف استان سوق داده است.

۹ مرکز و واحد دانشگاه پیام نور در تمامی شهرستان‌های استان ایلام بجز سیروان و هلیلان فعال است و پنج هزار دانشجو در ۴۶ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

مجموعه دانشگاه پیام نور استان ایلام دارای ۲۵۰ نفر کادر علمی، آموزشی و اداری و ۸۳ عضو هیأت علمی است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار