امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملیات پیروز کربلای یک که منجر به آزادسازی شهر مهران شد، ضربه اساسی و تعیین کننده ای بر پیکر دشمن بعثی وارد ساخت و تمامی معادلات و برنامه ریزی های رژیم بعثی را به هم ریخت.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 30 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در پیامی به مناسبت سالروز آزادسازی مهران اظهار داشت: عملیات کربلای یک با ترکیبی از نیروهای دفاعی تمام کشور برای آزادسازی مهران انجام شد، در این عملیات شهدایی از سراسر کشور تقدیم شد که جانانه برای آزادسازی این خطه از کشورمان از چنگال بعثی ها جانفشانی کردند.

وی افزود: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در بازپس گیری این شهر از بعثی ها غیرقابل چشم پوشی است که در کنار دیگر فرماندهان سپاه اسلام توان رزمی خود را به کار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: عملیات کربلای یک در شرایطی انجام گرفت که دشمن عملیات متحرکی را آغاز کرده بود و برای به هم ریختن برنامه های جمهوری اسلامی با دفاع متحرکش شرایط سختی را برای رزمندگان اسلام به وجود آورده بود اما با آزادسازی مهران تهدید دشمن تبدیل به فرصت شد و کربلای ۱ دشمن را در لاک دفاعی قرار داد و قدرت تهاجمی را از آن ها گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: سالروز عملیات کربلای یک شرایطی است که ما به گذشته برگردیم و نعمتی که خدا به ما داده را شاکر باشیم، الان ما در شرایط سختی زندگی می کنیم و تورم و بیکاری وجود دارد ولی فراموش نکنیم با بهای سنگینی اسلام، استقلال، عزت و ناموسمان را حفظ کرده ایم و آن شرایط سخت را پشت سرگذاشته ایم.

وی گفت: بدون شک شرایط سخت امروز را هم پشت سر خواهیم گذاشت، قدم های آخر را برای فتح قله پیروزی برخواهیم داشت و سختی ها تمام خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد زندگی توام با سعادت و رفاه برای جامعه خواهیم بود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: بر روح شهدای بزرگوار عملیات آزادسازی مهران درود می فرستیم و قدردان جانبازان و ایثارگران این عملیات سرنوشت ساز هستیم.

شهر مرزی مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام که اینک به عنوان قدمگاه زائران کربلای معلی نامی آشنا در کشور است در دوران دفاع مقدس نیز یکی از اوردگاه‌های اصلی رزمندگان اسلام در مقابل تجاوز ارتش بعثی بود به نحوی که چهار بار توسط دشمن اشغال و با همت رزمندگان آزاد شد.

۱۰ تیرماه مصادف با آغاز عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر همیشه سرافراز و قهرمان مهران در سال ۱۳۶۵ از اشغال نیروهای رژیم بعث عراق است که تا همیشه دلاورمردی ها و رشادت‌ها رزمندگان اسلام را یدک می‌کشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار