استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: این استان در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد و از مجموع ۱۱ شهرستان آن پنج شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 30 June 2020

استاندار ایلام گفت: این استان در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد و از مجموع ۱۱ شهرستان آن پنج شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه عامل این وضعیت رعایت نکردن مردم و اصناف، برگزاری تجمعات و تردد به استان های قرمز همجوار است، اظهار داشت: در صورت ادامه این شرایط همه شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: اصناف به شرط رعایت پروتکل ها بازگشایی شدند اما اکنون به هیچ عنوان رعایت نمی کنند و در صورتیکه به این روال فعالیت ادامه دهند قاطعانه همه محدودیت های قبلی اعمال خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به برگزاری تجمعات شادی و عزا خصوصا در محیط های سربسته و همچنین تردد غیرضروری به استان های همجوار، یادآور شد: در صورت ادامه این روند و قرار گرفتن ایلام در وضعیت قرمز محدودیت های تردد و تجمعات ایحاد می شود.

استاندار ایلام گفت: روند افزایشی آمار مبتلایان کرونا در این استان در ۱۰ روز گذشته بسیار وحشتناک است و تنها در این ۱۰ روز تقریبا معائل ۴ ماه گذشته ابتلا به کرونا در استان ثبت شده است و در خصوص بستری ها و فوتی ها نیز چنین شرایطی دارد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: آمار ابتلای کارکنان دستگاه ها و بانک ها بسیار بالاست بطوریکه ۸۰ نفر از کارمندان بانک ها به بیماری مبتلا شده و سه نفر نیز فوت کرده اند.

وی تاکید کرد: به عنوان یکی از مصوبات این ستاد به همه دستگاه ها ابلاغ می شود به همه کارمندان دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار و شیرده مرخصی و دورکاری بدهند و در صورت عدم رعایت به طور قطع با مدیران و روسای ادارات برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: ادارات باید نسبت به تهیه ماسک و لوازم بهداشتی برای کارکنان خود و در صورت امکان ارباب رجوع اقدام کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار