معاون اقتصادی استاندار؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از بانک ها و دستگاه های اجرایی استان خواست که روند جذب و پرداخت تسهیلات صنوف آسیب دیده از کرونا در استان را سرعت بخشند.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 01 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: برخی از دستگاه های اجرایی علی رغم تعداد زیاد مشمولین تسهیلات، اطلاع رسانی جامع ای به افراد تحت حمایت خود انجام نداده اند.

وی به اطلاع رسانی جامع به اصناف برای برخورداری از این تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و افزود: افراد فاقد کد بیمه کارگاهی به زودی برای دریافت این تسهیلات تعیین تکلیف می شوند.

معاون استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که جلساتی با ادارات زیر مجموعه خود با محوریت فرمانداران در شهرستان ها برگزار کنند تا افراد واجد شرایط بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

نعمتی به تجربه موفق استان در امر جذب تسهیلات روستایی و همچنین مدیریت مناسب طرح بهینه سوخت اشاره کرد و گفت: ما تجربیات موفقی در زمینه جذب تسهیلات و اطلاع رسانی و همراهی مردم داریم که برای استفاده از این ظرفیت تسهیلات موجود باید از آنها استفاده کنیم.

وی از سیستم بانکی خواست که پیگیری لازم در راستای تکمیل پرونده ها و توزیع آنها در شعبات مختلف شهرستانی و تسریع در روند پرداخت را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: مدیران بانک ها باید پرونده را در بین شعبه تقسیم کنند تا از حجم تردد کاسته شود و روند پرداخت ها را تسریع بخشند تا تسهیلات اشتغالزا ابلاغ نشده این تسهیلات کرونا جذب شود.

وی تاکید کرد: سهم بانک سپه و بانک توسعه تعاون هر کدام ۲۶میلیارد ریال از محل تسهیلات مشاغل خرد خانگی است که جذب آن در راستای تحقق شعار سال و رفع مشکل متقاضیان کار می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نعمتی یادآور شد: این تسهیلات فرصت خوبی برای حمایت از کسب و کارهای ناشی از کرونا است که اگر جذب شود میتواند بخشی از مشکلات آنها را کم کند.

وی در بخش دیگری از سخوان خود از مدیران امور شعب بانک های استان خواست به منظور حفظ سلامت مشتریان و کارکنان بانک کار نظارت مستمر بر شعبات بانک ها به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از بیماری کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.وی افزود: آمار شیوع کرونا در کشور بسیار زیاد است و دستگاه ها و بانک ها باید ملزومات و وسایل بهداشتی را تهیه کنند و به خاطر حفظ سلامت کارکنان و مشتربان در شعبات و ادارت فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار