در آیینی که در محل دفتر امام جمعه شهر چوار برگزار شد چهل و نهمین مرکز نیکوکاری استان ایلام فعالیت خود را در این محل آغاز کرد.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 01 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  مدیرکل امداد استان ایلام در این مراسم که با حضور امام جمعه چوار ، مسئولین و خیرین بخش برگزار شد گفت: مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی«ع»چهل و نهمین مرکز نیکوکاری در استان ایلام بوده که به مناسبت دهه کرامت و سالروز آزادسازی مهران در محل دفتر امام جمعه چوار فعالیت خود را آغاز می کند.

قنبر موسی نژاد افزود: این مرکز نیکوکاری با اینکه چهل و نهمین مرکز نیکوکاری ایجاد شده در استان است اما نخستین مرکزی است که با پی گیری امام جمعه محترم چوار در محل این دفتر راه اندازی می شود و امیدواریم که باعث خیر و برکرت در بخش چوار و مرکز مهمی برای جمع آوری اعانات مردمی و کمک به نیازمندان این بخش باشد.

وی در ادامه به ویژگی ها و مزایای مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: واگذاری امور نیکوکاری و خیر خواهانه به مردم و ارتباط موثر و راحت بین مردم و قشر نیکوکار با این مراکز از جمله این ویژگی ها بوده و امداد امام «ره» در هیچ کدام از فرآیندهای تهیه و توزیع کمکها در این مراکز جز در زمینه ثبت و ضبط مالی آنها مداخله ای ندارد.

موسی نژاد تصریح کرد: مراکز نیکوکاری به منظور ارتباط آسانتر بین قشر نیکوکار و افراد نیازمند جامعه در محلات و مکانهای مختلف توانسته اند با ارتباط شایسته و موثر با قشر نیکوکار هر ساله کمکهای قابل توجهی جمع آوری و بین قشر نیازمند این مناطق توزیع نمایند.

مدیر کل امداد استان ایلام در ادامه به شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی امروز کشور و موضوع شیوع بیماری کرونا ویروس و همچنین به مجموعه فعالیتهای انجام گرفته توسط این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: با اینکه امسال از نظر اقتصادی شرایط سخت تری داشتیم اما پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید بر انجام پویشی با عنوان کمک مومنانه در سراسر کشور ، در استان ایلام نیز با مشارکت خوب مردم و مسئولین پوششهای مختلفی ایجاد و صحنه های بی بدیلی از نوعدوستی و مهرورزی به نمایش درآمد و در بخش چوار هم با محوریت امام جمعه محترم اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین میهن پرست امام جمعه چوار نیز در این آیین به اهداف ایجاد مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی«ع» بخش چوار اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان با راه اندازی پویش کمک مومنانه بیش از ۳۷۰ میلیون تومان کمکهای نقدی و کالایی در چوار جمع آوری و با همکاری و مشارکت سپاه پاسداران، کمیته امداد و سایر دستگاهها بین نیازمندان بخش چوار توزیع گردید.
وی ادامه داد: با افتتاح این مرکز نیکوکاری قطعاً تحول بسیار خوبی در زمینه جمع آوری کمکهای مردمی صورت خواهد گرفت و این کمکها به صورت هدفمند بین نیازمندان توزیع می گردد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار