رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان و فوتی های کرونا کرونا در مردان به ترتیب ۵۷ و ۵۹ سال و در زنان ۴۳ و ۴۱ سال است، گفت: ابتلا به کرونا در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ نیز به شدت در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 01 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: موارد ابتلا، بستری ها و فوتی های کرونا در این استان در ۱۰ روز اول تیرماه جهش بسیار زیادی داشته است و پنج شهرستان این استان شامل ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و دره شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: میانگین سنی مبتلایان کرونا در این استان ۴۶.۵ و فوتی ها ۶۷.۵ سال است و ۸۳ درصد مبتلایان بدون بیماری زمینه ای هستند اما ۷۹ درصد فوتی ها یک بیماری زمینه ای داشتند ضمن اینکه ۲۱ درصد بدون بیماری زمینه ای دست کم کهولت سن داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان های ایوان، بدره، مهران، دهلران و ایلام دارای بیشترین آمار ابتلا نسبت به جمعیت هستند.

دکتر کریمیان یادآور شد: بیشترین مبتلایان در بین زنان خانه دار، افراد بیکار و کارمندان و بیشتر فوتی ها در زنان خانه دار، سالمندان و افراد بازنشسته و بیکار ثبت شده است.

وی تاکید کرد: استفاده اصولی از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، شست و شوی مرتب و بهداشتی دست و صورت و گندزدایی را مهمترین راهکارهای مقابله با کرونا عنوان کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید از کارکنان آسیب پذیر، مادران باردار و شیرده و دارای فرزند خردسال حمایت کنند و به آنها مرخصی یا دورکاری بدهند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار