معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر؛
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با همراهی مدیران توانبخشی، بهداشت و درمان ، مشاور اقتصادی رییس جمعیت هلال احمر کشور و سرپرست جمعیت هلال احمر استان با رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام دیدار و گفتگو نمودند.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 01 July 2020

به گزارش تابناک  ایلام؛ در این جلسه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ضمن تقدیر از زحمات و توانایی مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در عرصه خدمت به مردم شریف استان گفت: استان ایلام از جنبه های مختلفی از جمله پراکندگی روستایی، پوشش کوهستانی و مرزی بودن و محرومیت آن مورد توجه است و این استان دارای استعداد های ویژه ای در سطح کشور می باشد.

دکتر فرید مرادیان گفت: در دوران دفاع مقدس مرزی بودن این استان رنج زیادی برای مردمانش داشته اما در حال حاضر اربعین حسینی و تردد زائران به عنوان یک فرصت تبدیل شده است.

مرادیان بیان کرد: صداقت، پاکدستی، حب وطن، غیرت و مهمان‌نوازی این دیار بر همه آشکار است و این خصوصیات بارزی هستند که ایلام را در جایگاه ویژه ای در کشور قرار داده که برای اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات استان ایلام به شایستگی در سطح کشور مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در زمینه حوادث، آموزش‌های عمومی طبق قوانین جامع و جدید مدیریت بحران کشور، بندهایی از آن تکالیف اختصاصی هلال احمر را مشخص کرده و همچنین اساسنامه جمعیت هلال احمر نیز در بخش‌های امداد و نجات و درمان خارج و داخل کشور؛ تکالیفی برای آن ایجاد نموده است.
وی افزود: یکی از سیاست‌های هلال احمر پوشش حلقه مفقودات در عرصه سلامت در داخل کشور بوده و این عرصه با توافق و تفاهم وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هرگونه مساعدت در این زمینه نیازمند بوده؛ جمعیت برای خدمت‌رسانی حاضر خواهد بود.

وی تاکید کرد: استان ایلام به دلیل محرومیت و همجواری با کشور عراق مورد توجه جمعیت هلال احمر کشور قرار دارد و برنامه‌هایی برای توسعه این جمعیت در استان در عرصه بهداشت ، درمان و توانبخشی در زمینه بازتوانی، توانبخشی و اعضای مصنوعی مد نظر قرار دارد و با ایجاد مرکز جامع توانبخشی که هم خدمات مناسبی به مردم استان و هم به مناطق مجاور استان و هم در زمینه توریست درمانی می‌توان خدمات مطلوبی به مردم ارائه گردد.

وی گفت: رییس دانشگاه ان شاءالله همچون گذشته به حوزه‌های پزشکی و درمانی در جمعیت هلال احمر استان توجه ویژه داشته باشند و معتقدیم که برنامه های جمعیت هلال احمر در استان باید هماهنگ با دانشگاه باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: هلال احمر وظیفه تسکین آلام بشری، کمک به سلامت و ایجاد تفاهم بین الملل و افراد مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض را دارد.

علی اصغر علی اکبری بیان کرد: هلال احمر در کمک رسانی و ارائه خدمت به مردم و فعالیت های بشردوستانه هیچ حد و مرزی نمی شناسد و این جمعیت درهمه زمینه ها به ویژه در زمینه بهداشت ، درمان و توانبخشی آمادگی خدمت رسانی به آحاد مردم را دارد و این جمعیت در کنار دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند بخشی از خدمات‌ رسانی به مردم را بر عهده بگیرد و هدف این دو مجموعه خدمت به مردم است.

در ادامه این دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهارداشت: هلال احمر همواره همراهی و همکاری شایسته و مثال‌زدنی با دانشگاه علوم پزشکی در تمامی عرصه‌ها از جمله اربعین و شیوع بیماری کرونا در استان داشته است.

وی تصریح کرد:در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اگرچه اقدامات خوبی انجام شده، اما زیرساخت‌های بهداشتی درمانی در آن ضعیف هستند و نسبت به سایر استان‌ها از میزان پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده است.

وی افزود: ایلام در حوزه توریست درمانی ظرفیت‌های بالایی دارد و زمان پیش از شیوع بیماری کرونا این حوزه در استان به خوبی رشد کرده بود.

وی ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان؛ دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمادگی این را دارد که در بالاترین سطح خود با جمعیت هلال احمر استان و کشور همکاری داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار