فرمانداره بدره گفت: امسال ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 02 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس آزادی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان بدره اظهار داشت: اولویت اصلی ما در توزیع اعتبارات، اختصاص اعتبار به پروژه هایی است که درصد پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند که در این خصوص تلاش ما این است که تا پایان سال جاری این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی افزود: در سطح شهرستان پروژه هایی داریم که کار اجرایی آن ها عملا به اتمام رسیده ولی حجم بالای طلب پیمانکار از کارفرما مانع بهره برداری از این پروژه ها شده است.

فرماندار بدره با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی با توجه به نقش ویژه ای که در توسعه و ایجاد اشتغال دارند در اولویت تخصیص اعتبارات هستند، یادآور شد: پروژه های ایستگاه پمپاژ و تامین آب اراضی کشاورزی به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی هرساله سهم بسیار بالایی از اعتبارات شهرستان را به خود اختصاص می دهند.

آزادی تاکید کرد: در بحث راه های ارتباطی شهرستان از محل اعتبارات ملی اعتبارات خوبی برای بهسازی و تکمیل مسیر محور ایلام - بدره - دره شهر و راه قاضی خان - بدره اختصاص داده شده است.

به گفته وی، همچنین مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده جهت تکمیل پروژه سالن ورزشی روستای زرانگوش منظور شده است.

فرماندار بدره با اشاره به اینکه امسال در کل کشور با محدودیت های بودجه ای مواجه هستیم، گفت: تحریم ها، کاهش درآمدهای ارزی، کرونا و کاهش درآمدهای مالیاتی مهم ترین دلایل کاهش بودجه سال جاری در کل کشور هستند.

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی مشکلات واحدهای پرورش ماهی در قفس دریاچه سد سیمره این شهرستان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص خبر داد و افزود: پیرو سفر اخیر استاندار ایلام و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به شهرستان بدره و دستور بررسی مشکلات واحدهای پرورش ماهی در قفس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این جلسه تصمیمات لازم در زمینه رفع مشکل صدور پروانه بهره برداری واحدها اتخاذ شد و مقرر گردید دستگاه های متولی پیگیری لازم را بعمل آورند.

فرماندار بدره ادامه داد: همچنین تصمیمات لازم در زمینه عقد قرارداد متصدیان با شرکت منابع آب و اختصاص سهمیه بنزین به قایق های مختص واحدهای پرورش ماهی اتخاذ گردید.

آزادی افزود: در این نشست استاندار ایلام خواستار اجرایی شدن مصوبات این دستور کار ظرف مدت یک ماه جهت سهولت در فعالیت واحدهای پرورش ماهی در قفس شهرستان بدره شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار