استاندار ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۱۱ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 02 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  اظهار داشت: در پیک ابتلا ۱۷۵ نفر در یک روز در استان مبتلا شده اند و این فاجعه بار است و بی توجهی مردم را نشان می دهد.

وی افزود: در آغاز بیماری کرونا، وحدت و همدلی بسیار قوی در استان شکل گرفت و مردم با پویش های نه به چادر زدن، نه به مسافرت، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال و پویش ماندن در خانه همراهی بسیار قوی داشتند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در مرحله اول با اتحاد و همدلی مردم علیه کرونا بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال برای آسیب دیدگان کرونا جمع آوری و طرح فاصله گذاری اجتماعی بخوبی اجرا شد و مردم همراهی بسیار خوبی داشتند.

آماده سازی ۶۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا

استاندار ایلام اظهار داشت: در مرحله دوم به دلیل از سرگیری فعالیت ها و آسیب ندیدن بیشتر کسب و کار مردم تصمیم گرفته شد فاصله گذاری اجتماعی تبدیل به فاصله گذاری هوشمند شود که در این مرحله هم کسب و کار و سلامت مردم مورد توجه قرار گرفت.

سلیمانی دشتکی گفت: در مجموع با آمادگی قوی زیرساخت های بهداشتی و درمانی کرونا در استان تشکیل شد و بالغ بر ۶۵۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمت به بیماران شد.

وی افزود: بعد از اجرای مرحله فاصله گذاری هوشمند که برخی محدودیت ها از بین رفت و کسب و کار ها از سر گرفته شد، مردم وضعیت را عادی انگاشتند و دوباره با شرکت در اجتماعات، رفتن به مسافرت و تردد غیر ضروری در مکان های عمومی و محل کار و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان افزایش یافت.

برخی محدودیت ها از سر گرفته می شود

استاندار ایلام اظهار داشت: محدودیت های اداری اعمال می شود و ساعات کاری ادارات از هفت و نیم تا ۲ و نیم است و همه دستگاه های اجرایی و حکومتی به افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار، مادران با فرزندان شیرخوار و افراد مسن مساعدت کنند و با دادن مرخصی تا حد توان امور خود را با دورکاری انجام دهند.

سلیمانی دشتکی افزود: ️ماسک زدن در ادارات الزامی و به ادارات تاکید شده است اقلام پزشکی در اختیار کارکنان و ارباب رجوع قرار دهند و ️ادارات در ورودی ها دستگاه غربالگری، ماسک و مواد ضدعفونی قرار دهند.

وی با بیان اینکه همایش ها، گردهمایی ها و نشست ها در این شرایط ممنوع است، گفت: ️استان ایلام در میان سه استان با شرایط قرمز قرار گرفته است و این موضوع کار را برای ما مشکل کرده است، مراودات بسیار مردم با استان های همسایه از دلایل افزایش مبتلایان است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: مردم ترددها و دید و بازدید را کنار بگذارند، مراسمات شادی و غم را را به تاخیر بیاندازند و تا آنجا که می توانند در اجتماعات و محل های شلوغ حضور نیابند.

استاندار ایلام اظهار داشت: کارکنان برخی ادارات استان به کرونا مبتلا شده اند و تقاضا داریم ادارات کارها را بیشتر از طریق اینترنت، فضای مجازی و سامانه سامد انجام دهند.

در صورت ادامه شرایط کرونا محدودیت ها تا هر سطحی که لازم باشد اعمال می شود

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مردم به خاطر حفظ جان خود دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند شواهد نشان می دهد شرایط خوبی در رابطه با این بیماری در پیش رو نداریم و اعلام خطر می کنیم، باید در این شرایط همه با احساس مسوولیت در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به هم کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه شرایط و بی توجهی مردم محدودیت ها را تا هر سطحی که لازم باشد اعمال می شود.

استان ایلام در شرایط هشدار کرونا قرار دارد و پنج شهرستان ایلام استان در وضعیت قرمز قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار