خوراکی‌های ساده و قابل دسترسی هستند که اگر آنها را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید، با چاقی شکمی‌تان مبارزه خواهند کرد. در این مطلب با برخی از آنها آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 03 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ بسیاری از افراد به خاطر چاقی شکمی‌شان رژیم می‌گیرند و دنبال راهی برای لاغر شدن می‌گردند. در این مطلب به شما خوراکی‌های ساده‌ای را معرفی کرده‌ایم که اگر آنها را در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار دهید به‌راحتی از چربی‌های شکمی خلاص می‌شوید.

آووکادو
تقریبا نیمی از یک آووکادو حاوی ۱۰ گرم چربی‌های اشباع نشده و سالم است و باعث می‌شود که بدن چربی را ذخیره نکند. چربی‌های آووکادو نه تنها به خنثی شدن چربی شکم کمک می‌کند، بلکه کمک می‌کند که ترکیبات ضدسرطانی موجود در غذا بهتر جذب شود.

بسیاری از سبزیجات مانند کلم بروکلی در رفع چاقی شکمی موثرند و توصیه کلی متخصصان تغذیه به افراد، مصرف سبزیجات و صیفی‌جات در بالاترین میزان است.

موز
این میوه دارای پتاسیم بالایی است که می‌تواند به جلوگیری از تورم شکم کمک کند.

ماست
یک فنجان ماست باکتری‌هایی را در روده شما تقویت می‌کند و سایر مسائل مانند نفخ شکمی را برطرف می‌کند. حتی ماست پرچرب خامه‌ای را اگر کم مصرف کنید و کالری آن بیش از حد نباشد، به رفع چاقی شکمی کمک می‌کند.

انواع توت‌
آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند جریان خون را بهبود بخشند و اکسیژن بیشتری تحویل عضلات دهند. در نتیجه همچنین ما قلب سالم‌تری خواهیم داشت.

شیر کاکائو
این ترکیب خوشمزه را درست کنید که هم کربوهیدرات دارد و هم برای تقویت عضله مناسب است. شیر کاکائو مخصوص بچه‌ها نیست. توجه داشته باشید که در هر مورد از این مواد خوراکی، به آن‌ها شکر و قند اضافی نکنید.

چای سبز
سه فنجان روزانه چای سبز ممکن است متابولیسم شما را تقویت کند و ۳۰ کالری بسوزاند. تحقیقات نشان می‌دهد که سوزاندن چربی با خوردن این چای آسان‌تر می‌شود.

مرکبات
ویتامین C موجود در محصولاتی مانند پرتقال و فلفل قرمز می‌تواند به شما کمک کند که ۳۰ درصد چربی بیشتری را در حین ورزش بسوزانید.

غلات کامل
عاشقان کربوهیدات خوشحال باشید. غذاهایی مانند جوی دوسر، برنج قهوه‌ای و بلغور در پایین نگاه داشتن انسولین بدن به شما کمک می‌کند. محققان حدس می‌زنند که این غلات سلول‌های چربی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. بدن شما انرژی لازم را از این غلات به دست می‌آورد. تنها نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد، توجه به هرم غذایی و مصرف میزان متعادلی از این غلات در رژیم غذایی است.

cbsnews ترجمه از ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار