استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام از احتمال فعالیت تمام وقت مرز تجاری مهران خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته جلساتی با مسوولان عراقی برگزار و مقرر شد در این زمینه پیگیری لازم انجام شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 04 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی برای افزایش گذرگاه های مرزی ایران و عراق، یادآور شد: مجوز 2 بازارچه و گذرگاه‌ مرزی چیلات شهرستان دهلران و چنگوله مهران با کشور عراق اخذ شده است و در تلاش هستیم زیرساخت های بازارچه هلاله شمالی را نیز ایجاد کنیم که تاثیر بسیار زیادی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان ایلام وجود ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و هم اکنون مرز مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای کشورمان در این استان فعال است.

سلیمانی دشتکی افزود: استان ایلام پتانسیل های زیادی در حوزه نفت و گاز دارد و ۱۱ درصد میادین گازی و چهار درصد منابع نفتی کشور متعلق به این استان است.

وی یادآور شد: طی سال های گذشته طرح های خوبی برای توسعه کشاورزی در ایلام برنامه ریزی و با موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملی، ۸۰ هزار هکتار زمین دیم و بیابان این استان به زمین زراعی تبدیل شده است./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ایجاد بازارچه هلاله شمالی با توجه به نزدیک بودن به مرکز استان و دیگر استان ها یقیناً تاثیر بسزایی در ایجاد رونق اقتصادی و ارتقاء بازرگانی استان خواهد داشت، به شرطی که عراق متقابلاً تعامل و همکاری کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار