فرماندار دهلران:
فرماندار دهلران گفت: آب کشت تابستانه در سطح ۲۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان تامین می شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 04 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان دهلران اظهار داشت: این شهرستان مرزی و مستعد در عرصه کشاورزی در بخش تولید، اشتغال و درآمدزایی است بطوریکه هم اکنون ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: تولید سالانه بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم، ۴۰ هزار تن ذرت، بیش از ۱۲ هزار تن کلزا و ۱۰۰ هزار تن سبزی و صیفی نشان از ظرفیت های بخش کشاورزی دهلران دارد که می طلبد در زمینه صنایع تبدیلی در این بخش اقدامات عاجل انجام شود.

فرماندار دهلران با اشاره به بهره گیری از شیوه های آبیاری مدرن در کشاورزی این شهرستان یادآور شد: بهره گیری از این شیوه ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه های کشاورزی موجب افزایش تولید و رونق اشتغال و کشاورزی در منطقه شده است.

عسگری با اشاره به سرمایه گذاری های دولت در بخش کشاورزی تاکید کرد: شهرستان مرزی دهلران با توجه به اراضی مستعد کشاورزی و از طرفی تولید انواع محصولات کشاورزی نیازمند توسعه کارهای کشاورزی و تحقیقاتی است.

وی تامین آب کشت تابستانه را یکی از مشکلات کشاورزان در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل با پیگیری ها و رایزنی ها برای ۱۷ هزار هکتار از اراضی فکه و عین خوش و پنج هزار هکتار از اراضی تحت شبکه سد دویرج تامین آب کشت تابستانه اجرایی می شود.

فرماندار دهلران همچنین بر ضرورت تامین نهاده های کشاورزی تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات بیمه کشاورزان، تامین ادوات کشاورزی، ایجاد واحد جهاد کشاورزی در دشت عباس نیز مد نظر و پیگیری خواهند شد.

عسگری با اشاره به نقش تشکل های کشاورزان در پیگیری و تسهیل امور ات این حوزه گفت: این تشکل ها در انعقاد به موقع قراردادها با امور آب اقدام کنند تا شاهد کاهش مشکلات در بخش پرداخت آب بها و تامین به موقع آب اراضی باشیم.

شهرستان گرمسیری و مرزی دهلران با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و از ظرفیت های برجسته نفت و گاز و کشاورزی برخوردار است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار