هشدار های جدی استاندار ایلام در ستاد کرونا؛
استاندار ایلام گفت : عدم اعلام آمار مبتلایان به کرونا از سوی وزارت بهداشت ودرمان مشکلاتی را برای مردم رقم زده است .
کد خبر: ۸۷۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 04 July 2020

استاندار ایلام گفت : عدم اعلام آمار مبتلایان به کرونا از سوی وزارت بهداشت ودرمان مشکلاتی را برای مردم رقم زده است .

به گزارش تابناک ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اعلام این خبر که تاکنون ۳ هزار و ۲۹۲ نفر در استان مبتلا و ۷۷ فوتی داشته ایم، اظهار داشت: ظرف ۱۴ روز گذشته ۲۱ نفر به آمار فوتی های استان اضافه شده است، بنابراین، در استان برای آگاهی بیشتر مردم بایست آمار اعلام شود تا مردم در جریان خطر جدی کرونا قرار گیرد.

 
سلیمانی دشتکی در ادامه به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: اغلب این مصوبه ها به استان ایلام که در شرایط قرمز است ارتباط دارد.
 
وی یکی از الزامات امروز ستاد ملی کرونا را اعلام اسامی افراد مبتلا در ادارات و اجتماعات مربوطه عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات در جامعه ما این است که هنوز مردم بیماری را عیب می دانند و بیماری خود را پنهان می کنند و این غلط بوده و برای سلامت مردم بسیار خطرناک است. 
 
وی ادامه داد: بنابراین امروز مصوب می کنیم که درصورت ابتلای افراد بایست نسبت به آگاهی سازی اداره و صنف مربوطه فوری اقدام شود که در غیر اینصورت حتی برخورد قضایی خواهد شد چون اهمال کاری در این قضیه عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.
 
استاندار ایلام در ادامه بر الزام زدن ماسک توسط همه افراد جامعه تاکید کرد و گفت: زدن ماسک در مکان های عمومی و تجمعات و ادارات الزامی است و با متخلفان برخورد می شود. 
 
وی با تاکید بر این مهم که به ارباب رجوع بدون ماسک ارائه خدمت نمی شود و کارمند بدون ماسک غیبت می خورد، اضافه کرد: ادارات و متولیان امر ملزم هستند برای کارمندان خود اقلام بهداشتی چون ماسک و موارد ضدعفونی تهیه کنند.
 
رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان خواستار تعدیل فعالیت ها به طرق مجازی در ادارات شد و گفت: مدیران تا آنجا که می توانند امور خود را از طریق فضای مجازی، اینترنت و دورکاری انجام دهند  و اگر کارمندانی در ادارات حضور دارند بایست نظارت کرد که بطور کامل پروتکل های بهداشتی رعایت شود.
 
وی ادامه داد: در مکان های و سرویس های عمومی و رستوران ها و ... با افرادی که پروتکل های بهداشتی رعایت نکنند برخورد می شود.
 
سلیمانی دشتکی در ادامه از پیشنهادات خود به ستاد ملی کرونا گفت و تصریح نمود: پیشنهاد شده است با توجه به اینکه در بانک های استان بالاترین مبتلا داشته ایم خدمات بیشتر الکترونیکی و از راه دور شود و سقف پرداخت ها به وسیله خودپردازها و اینترنت بیشتر شود.
 
وی در ادامه به اختیارات برای اعمال محدودیت در استان خبر داد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار