رئیس کمیته امداد شهرستان سیروان گفت: برای اولین بار طرح پرورش نوغان و تولید پیله تر توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد اجراء و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 05 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورخدا شیرمحمدی اظهار داشت : در راستای رسالت اصلی نهاد مقدس کمیته امداد حضرت امام (ره) که توانمندسازی اقتصادی محرومان و نیازمندان می باشد در دی ماه سال گذشته با همکاری واحد ترویج جهاد کشاورزی نسبت به راه اندازی یک دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم اقدام گردیده است.

وی اظهار داشت: در این دوره آموزشی تعداد 50 نفر از مددجویان متقاضی اشتغال تحت حمایت این نهاد، شرکت نموده و پس از آن به جهت اجرای طرح بصورت پایلوت درچند روستای این شهرستان انجام شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان سیروان تصریح کرد: این نهاد در خرداد ماه سال جاری و رایزنی با موسسه نوغان در شهرستان نطنز اصفهان موفق به خریداری 100 جعبه تخم نوغان برای تعداد 30 نفر از آموزش دیدگان شده است.

شیرمحمدی خاطر نشان کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران در حوزه اشتغال توانستیم طرح مذکور به مرحله تولید رسانده که این پروژه یک موفقیت بزرگ برای شهرستان در زمینه معرفی یک شغل نوین با درآمد مناسب می باشد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سیروان گفت: موانع اصلی این طرح کمبود برگ درخت توت در شهرستان می باشد که از طریق رایزنی با جهاد کشاورزی برنامه ریزیهای لازم انجام که این راستا تعداد 1000 اصله درخت توت در اسفند ماه سال جاری و در ایام درختکاری به مددجویان جویای طرح نوغان داری واگذار شده است.

شیرمحمدی ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور شاهد در آمدزایی و استقلال اقتصادی بخشی از مددجویان در این رشته بعنوان هدف بزرگ امداد حضرت امام (ره) باشیم .

وی از کلیه مددجویان محدوده سنی 18الی 60سال برای شرکت در جریان برنامه های اشتغال و درآمد زایی باثبات در رشته های نوین دعوت کرد و اظهار داشت: در سال 1390 نیز برای اولین بار تولید زعفران مرغوب به مرحله اجراء و بهره برداری رسانید که امروزه چند طرح کاشت زعفران با درآمد مکفی در این شهرستان در حال اجرا می باشد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار