استاندار ایلام ؛
استاندار اسلام گفت: ظرف چند سال گذشته تحریک بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان اتفاق افتاده است که این مهم نویدبخش روزهای خوب در این صنعت مهم است.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 05 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا از نقش و اهمیت اجرای این پروژه ها در توسعه و اشتغال استان گفت و تصریح نمود:وی در ادامه با اشاره به اتمام فاز اول پروژه لرزه نگاری اکتشاف نفت و گاز دانا در منطقه بانکول و بابا گیر ایوان گفت: این پروژه که زمینه ساز فاز دو پالایشگاه گاز استان است در مرحله اول بالغ بر ۴۵۰ اشتغالزایی ایجاد نمود که در فاز دوم در میادین نفتی بیجار و دلاوران از سومار تا صالح آباد در مرحله مقدماتی ۴۰۰ نفر و در پیک کاری نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام در ادامه به وضعیت اشتغال استان گریزی زد و گفت: اگر چه در مجموع وضعیت بیکاری استان از نرخ بیکاری ۱۷.۶ در سال ۹۱ به ۸.۳ در سال ۹۸ تعدیل یافته است اما هنوز آمار جوانان و تحصیل کردگان بیکار استان بالا هست و در این زمینه بایست تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا به عملیات اجرایی پروژه لرزه نگاری دانان در مناطق دهلران و آبدانان نیز اشاره داشت و گفت: در این مناطق شرکت دانان وابسته به صندوق بازنشستگی وزارت نفت با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و استخراج میادین نفتی و گازی مشغول بکار هست و در این پروژه نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین قرار است به زودی در حوزه اکتشاف نفت و گاز یک پروژه لرزه نگاری دیگر در مناطق مابین دره شهر ایلام و کوهدشت لرستان عملیات اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی و گازی را شروع کند.

سلیمانی دشتکی در پایان با اشاره به اقدامات و فعالیت های خوب صورت گرفته در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان تاکید کرد: امیدواریم مجموعه این فعل و انفعالات در حوزه انرژی سبب تولید و اشتغال بیشتر و در نهایت منجر به توسعه استان شود و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار