معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بنا به دستور دادستانی کرمانشاه مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، در صورت برگزاری این مراسم‌ها، صاحبان مراسم در مقابل سلامت و بیماری مدعوین خود مسؤول هستند.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 06 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،ابراهیم شکیبا، اظهار داشت: برخی از مراسم‌های فاتحه و عزاداری با حضور بیش از 2 هزار نفر بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی برگزار می‌شود؛ اگر تنها 10 درصد از این میهمانان به بیماری کرونا آلوده شوند یک فاجعه ابتلا تنها در یک مراسم به وجود خواهد آمد و به همین دلیل از تمامی هم‌استانی‌ها خواهش می‌کنیم در مراسم‌های فاتحه و عزاداری و عروسی شرکت نکنند.

وی ادامه داد: از راه دور نیز می‌توان فاتحه را خواهند و از طریق تلفن و یا فضای مجازی به خانواده داغدار تسلیت گفت تا از رفتن به آرامستان‌ها و محافل عزا که یکی از محل‌های شیوع بیماری کرونا است، جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بنا به دستور دادستانی کرمانشاه مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در صورت برگزاری این مراسمات صاحبان مراسم در مقابل سلامت و بیماری مدعوین خود مسؤول هستند.

وی در تشریح محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص بیماری کرونا، یادآور شد: در خصوص ایجاد محدویت‌ها تمام تلاشم ما این است که محدودیت‌های را با هدف پیشگیری اعمال شود، اما با این وجود معیشت مردم به خطر نیافتد تا از آسیب دیدن مردم به هر شکلی جلوگیری شود.

شکیبا اضافه کرد: به همین دلیل بر جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و تعطیلی آرمستان‌ها تاکید داریم و امیدواریم مردم در این مراسمات شرکت نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار