امسال هم مانند سال‌های قبل، با نزدیک شدن به کنکورهای سراسری، باندهای فروش سوالات فعال شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 07 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: «کانال خرید و فروش سوالات کنکور ۹۹» و «خرید سوالات کنکور ۹۹» از جمله مواردی است که این روز‌ها توسط داوطلبان کنکور در فضای مجازی و اینترنت دنبال می‌شود؛ مسئله‌ای که شاید در نگاه اول خیلی واقعی به نظر نرسد، اما با کند و کاوی جزئی به مافیایی بزرگ می‌رسید؛ مافیایی که هر ساله با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور دام می‌گسترانند و اقدام به تبلیغات در فضای مجازی و اغوای داوطلبان کنکوری برای طی کردن مسیر صد ساله در یک شب می‌کنند.

گردانندگان این کانال‌ها و گروه‌ها با بیان جملاتی از جمله «تضمین قبولی در دانشگاه»، «کسب رتبه برتر» و... از یک سو اعتبار کنکور را زیر سوال می‌برند و از سوی دیگر مبالغی هنگفت به جیب می‌زنند و کسانی که گول این باند‌ها را می‌خورند بعد از حاضر شدن در جلسه کنکور پی به فریب کار بودن این کانال‌ها می‌برند.

انهدام باند فروش سوالات کنکور ۹۸

در کنکور سال گذشته و سال‌های قبل نیز این مسائل رخ داده است و کلاهبرداران همواره از آگاهی کم داوطلبان کنکوری استفاده کرده و به این وسیله اقدام به فروش سوالاتی که اصل نبوده است کرده‌اند.

در کنکور سال ۹۸ نیز سردار حسین رحیمی از انهدام باند فروش سوالات کنکور خبر داده و گفته است: «برخی از مسئولان و آقایان هم در آن گروه بودند». خدایی رئیس سازمان سنجش در این رابطه  گفت: همکاری سازمان سنجش با پلیس بسیار گسترده است و نیروی انتظامی یکی از ارکان‌های اصلی حفاظت اطلاعات ما است. مطالبی که گفته می‌شود، باید روشن و شفاف باشد که باعث ایجاد شائبه و شبهه در یک پروژه ملی نشود. شبکه فروش سوالات از شهرستان روانسر بود که مدیر آموزش و پرورش این شهرستان این شبکه را راه اندازی کرده بود.

آغاز فروش ویژه‌ی سوالات کنکور ۹۹ با اقساط بلندمدت؛حنایی که دیگر رنگی ندارد؟!

خدایی با تاکید براینکه سوالات کنکور لو نرفته است، ادامه داد: وزارت اطلاعات قبلا این تیم را شناسایی کرده بود، بنابراین قبل از هر گونه اقدام با اطلاعت پلیس امنیت، این باند فروش سوالات منهدم شدند. به جز مدیر اداره آموزش و پرورش روانسر مسئول دیگری در این موضوع درگیر نبوده است.

او افزود: بعد از انهدام این باند تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردیم، اما باید بگویم که این باند وسیع بوده و سوالات را گرفته بودند و قصد داشتند آن را توزیع کنند، اما قبل از آنکه توزیع شود در نطفه آن را خفه کردیم.

فروش سوالات کنکور ۷ و نیم میلیون!

یکی از فروشندگان سوالات کنکور که در فضای مجازی اقدام به فروش سوالات کنکور سال ۹۹ کرده است به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت فعلی سوالات کنکور ۷ و نیم میلیون است که ۲ و نیم  میلیون ابتدا پرداخت می‌کنید و  ۵ میلیون باقیمانده را بعد از شرکت در جلسه کنکور.

آغاز فروش ویژه‌ی سوالات کنکور ۹۹ با اقساط بلندمدت؛حنایی که دیگر رنگی ندارد؟!

او در ادامه درباره امکان خرید حضوری نیز گفت: خرید حضوری برای حفظ امنیت خودمان نداریم. 

این فروشنده سوالات کنکور در ادامه با بیان اینکه امکان خرید قسطی هم وجود دارد، گفت: قیمت فعلی ما ۷ و نیم میلیون است که ۵ میلیون را ابتدا پرداخت می‌کند و ۲ و نیم میلیون را بعد از جلسه کنکور. سوالات کنکور هم ۶ الی ۱۰ ساعت قبل آزمون برای شما ارسال می‌شود و حتی ممکن است ۲۴ ساعت قبل هم به دستمان برسد که در این صورت برای شما ارسال می‌کنیم.

آغاز فروش ویژه‌ی سوالات کنکور ۹۹ با اقساط بلندمدت؛حنایی که دیگر رنگی ندارد؟!

این فروشنده سوالات کنکور با بیان اینکه قیمت فعلی این مقدار است و هر چه به کنکور نزدیک‌تر بشویم قیمت بالاتر می‌رود ادامه داد: اگر سوالات به دست شما نرسید ۳ برابر پول شما را پس می‌دهیم و صندلی دانشگاه با هزینه خودمان برای شما خریداری می‌شود.

آغاز فروش ویژه‌ی سوالات کنکور ۹۹ با اقساط بلندمدت؛حنایی که دیگر رنگی ندارد؟!

هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری از طریق فروش سوالات کنکور

سرهنگ "مصطفی نوروزی" رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه آمار بازدید از سایت‌ها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات کنکور، مشاوره روانشناسی و... در این روز‌ها روندی رو به افزایش دارد، اظهار داشت: یکی از شگرد‌های افراد سود‌جو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی به نام "فیشینگ" است که با ترفند فروش سوالات امتحان نهایی و با در اختیار گرفتن اطلاعات بانکی دانش‌آموزان، اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می‌کنند.

 

او در ادامه از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت: با پایش‌های به عمل آمده در استان‌های شمال غربی کشور مشخص شد افرادی با راه اندازی کانال‌های تلگرامی در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهمان با ترفند فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده اند.

او اضافه کرد: مجرمان با این شگرد طعمه‌های خود را به درگاه جعلی هدایت می‌کنند و یا سوالات سال‌های گذشته را ارائه می‌دهند و در برخی موارد هم پس از دریافت پول به هیچ عنوان سوالی ارسال نمی‌کنند و این می‌طلبد.

آغاز فروش ویژه‌ی سوالات کنکور ۹۹ با اقساط بلندمدت؛حنایی که دیگر رنگی ندارد؟!

فروش سوالات کنکور واقعیت دارد؟

مسئولان فروش سوال‌های کنکور را به شدت تکذیب و اعلام کرده‌اند که تمهیدات حفاظتی بسیار زیادی برای رسیدن سوالات کنکور به حوزه‌های امتحانی انجام می‌شود. در سال ۸۳ برخی از کارمندان دانشگاه‌های آزاد، دولتی و تعدادی از دبیران و مدیران آموزشگاه‌های کنکور با اخذ رقم‌های میلیونی مبادرت به افشای سوالات واقعی کنکور و در اختیار گذاشتن کلید سوالات به مشتریان خود در زمان برگزاری آزمون کرده‌اند که دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.

در سال ۹۸ نیز رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از دستگیری دو نفر خبر داد و گفت: این افراد ۹۰۰ میلیون ریال از مشتریان خود کلاهبرداری کردند.هم اکنون که آستانه برگزاری کنکور سراسری ۹۹  هستیم در همهمه ی موافقان و مخالفان برگزاری کنکور این کانال ها و گروه ها در حال فعالیت برای فروش سوالات هستند.

آغاز فروش ویژه‌ی سوالات کنکور ۹۹ با اقساط بلندمدت؛حنایی که دیگر رنگی ندارد؟!

فروش سوالات کنکور، حنایی که دیگر رنگی ندارد

خرید و فروش سوالات کنکور حداقل در ۱۰ سال گذشته بسیار رواج پیدا کرده است و هر ساله با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور رنگ و لعاب جدیدی می‌گیرد. سوالات کنکور سراسری تمام رشته‌ها توسط سازمان سنجش طراحی می‌شود. این سازمان برای طراحی سوالات در ماه‌های پایانی و نزدیک برگزاری کنکور تیمی از اساتید مربوط به طراحی سوالات را جمع آوری و تمهیدات امنیتی را در بالاترین سطح اجرا می‌کند و این مرکز نیز کاملاً قرنطینه است. بررسی‌ها نشان داده که سوالات از این مراکز قرنطینه هیچ گاه درز نکرده و ادعای درز سؤالات غلط است.

 

هر چند افرادی اقدام به انجام این کار کرده‌اند، ولی موفق نشده‌اند و پیش از انتشار سوالات توسط پلیس دستگیر شده‌اند و نتوانسته‌اند این سوالات را به فروش برسانند. با وجود اینکه سازمان سنجش و پلیس فتا هر ساله متخلفان زیادی را دستگیر می‌کند، اما مجددا باند‌های دیگری شکل می‌گیرند و اقدام به کلاهبرداری با قیمت‌های نجومی می‌کنند.

داوطلبانی هم که اقدام به خرید سوالات کنکور می‌کنند فقط خودشان را فریب داده‌اند. دانش آموزان پشت کنکوری که به هر دلیلی نتوانسته‌اند برای کنکور آماده شوند بهتر است به جای خرید سوالات کنکور شروع به مطالعه برای کنکور کنند. پذیرش در یک دانشگاه برند و رشته برتر نیازمند تلاش و مطالعه برای کنکور است و جز این راهی نیست. تبلیغات فروش سوالات کنکور هم حنایی است که رنگ باخته و مشتریانش را از دست داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار