کد خبر: ۸۷۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 07 July 2020
 
 
تابناک گیلان/ «اکبر ترکان» درباره شروع زودهنگام برخی جریانات و چهره‌های سیاسی به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در مقطعی که هنوز یک سال از عمر دولت باقی مانده است، اظهار کرد: بنده به شخصه صلاح نمی‌دانم درباره انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کنم، چون تلاش‌های همه دستگاه‌های کشور باید به سمتی برود که در مهلت باقی مانده کار‌های نیمه تمام دولت روحانی تمام شود...
 
 

هیجان‌های مصنوعی مانع کار دولت می‌شود!/ الان وقت بحث‌های انتخاباتی نیست/ دولت را باید در به‌سرانجام رساندن کارهایش کمک کرد

در روز‌های اخیر که شاهد افزایش روزافزون قیمت دلار و سکه و بالطبع آنها، افزایش مبالغ کالا‌های اساسی و خدماتی کشور هستیم، روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس درمورد مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی‌های اخیر، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ارسال کردند.

به گزارش «تابناک»؛ در این نامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد، به روحانی تاکید شده است: «اینکه رئیس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع، از آن‌ها با خبر شود و به آن‌ها لبخند بزند، در کدامین منطق پذیرفته است؟ از شما تقاضامندیم نصیحت این برادران ایمانی خود را بپذیرید و روند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهید و بنای آنچه سابقا با مجلس داشته اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی نظیرند، سکوت نخواهند کرد.»

واکنش دولتی‌ها به نامه مجلس خطاب به روحانی

«علی ربیعی» سخنگوی دولت، اما به جای رئیس جمهور و در یادداشتی بلندبالا به نامه ۱۲ رئیس کمیسیون‌های مجلس شورای ـ که با موضوع مشکلات اقتصادی و گرانی و معیشتی منتشر شده بود ـ واکنش نشان داد و لحن آن را غیرسازنده برشمرد و به‌ کار بردن چنین ادبیات چالش‌برانگیزی را برای جامعه امیدبخش ندانست، اما معتقد بود این نامه فصل جدیدی برای جامعه امروز ایران خواهد گشود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه این یادداشت را نه به‌ خاطر مسئولیتش در دولت بلکه به ‌عنوان یک شهروند نوشته، اعلام کرد که معتقد است متوسط رشد اقتصادی و نیز اندازه اقتصاد ایران در چندین دهه اخیر شایسته جامعه ایرانی نیست و با وجود آرمان‌های بلند امام راحل و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب و روح قانون اساسی، عدالت و وضعیت اقتصادی مطابق با آرمان‌های انقلاب نیست.

این اتفاقات و حواشی به وجود آمده در سطح جامعه که ماحصل انتشار این دو نامه بوده و بر مشکلات مردم ناشی از بیماری کرونا و معضلات اقتصادی کشور افزود، برخی از چهره‌های سیاسی را به واکنش وادار کرد؛ افرادی که این مسائل را به آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی برخی از چهره‌ها مربوط دانست.

مواظب باشیم هیجان‌های مصنوعی قبل انتخابات مانع کار دولت نشود

در این رابطه، مشاور ارشد سابق رئیس جمهور و یکی از اعضای ارشد حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک»، این مسائل و هیجان‌های مصنوعی قبل از انتخابات را مانع کار دولت برشمرد.

«اکبر ترکان» درباره شروع زودهنگام برخی جریانات و چهره‌های سیاسی به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در مقطعی که هنوز یک سال از عمر دولت باقی مانده است، اظهار کرد: بنده به شخصه صلاح نمی‌دانم که درباره انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کنم، چون تلاش‌ همه دستگاه‌های کشور باید به سمتی برود که در مهلت باقی مانده، کار‌های نیمه تمام دولت روحانی تمام شود.

مجلس به برداشتن موانع پیش‌ روی دولت کمک کند

وی با اشاره به نامه اخیر روسای ۱۲ کمیسیون تخصصی مجلس به رئیس جمهور افزود: هرچقدر هیجان‌های مصنوعی یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری درست شود، مانعی بر سر کار دولت شده و سبب می‌شود تا حواس دوستان از مسائل اصلی و مهم فعلی پرت شود و به سمت دیگری سوق پیدا کند.

عضو حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: بدون شک در موقع خودش و فرصتی که وجود دارد، درباره انتخابات ۱۴۰۰ صحبت می‌شود، ولی الان نباید هیجان آفرینی بیخود و بی‌جهتی را در کشور ایجاد کنیم.

الان باید دنبال اتمام هرچه بهتر کار‌ها و تحویل امور به دولت بعد باشیم

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی همه باید بر این موضوع تاکید داشته باشند که دولت در هر وزارتخانه‌ای، کار‌ها و پروژه‌هایی را که در این سال‌ها شروع کرده و انجام داده، به نتیجه برساند و بتواند کار‌ها را مرتب به دولت بعدی تحویل دهد.

ترکان تاکید کرد: در حال حاضر هیجان آفرینی آن هم درباره موضوع انتخابات، تنها سبب دور ماندن از کار‌های عقب مانده می‌شود. از این روی، تمام هم و غم مسئولان و جریانات سیاسی باید در یک سال مانده از عمر دولت روحانی در جهت تحقق اهداف، برنامه‌ها و پروژه‌های این دولت وارد عمل شوند.

هنوز زمان زیادی برای اظهارنظر‌های انتخاباتی باقی است

عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده؛ پس بهتر است در جهت تحقق کار‌های بر زمین مانده دولت به بهترین شکل ممکن تلاش‌های لازم صورت گیرد.

در حالی نامه اخیر روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس جمهور نگاشته شد که وضعیت اقتصادی بعد از شیوع کرونا به شدت به هم ریخته شده و مشکلات زیادی پیش روی مردم و کشور قرار گرفته است. از طرفی مدت زمان باقی مانده تا پایان کار دولت و ورود آرام آرام گروه‌های سیاسی به مباحث انتخاباتی ریاست جمهوری سیزدهم نیز یک بی انگیزگی در دولت ایجاد کرده که اثرات آن در رها شدن کار‌ها و اقتصاد را به وضوح می‌توان ملاحظه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار