استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: برای توسعه زیرساخت‌های اربعین در استان پروژه‌های نظیر تونل‌های شماره یک و دو کربلا، تونل دوم آزادی، ایجاد دو بزرگراه پل زال -نجف اشرف و حمیل -کربلا و اتصال استان به خط ریلی کشور و در نهایت اتصال ایران به شبکه ریلی کشور عراق از جمله پروژه‌های در دست اجرا در استان است.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 08 July 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های مهمی در حوزه زیرساختی در استان و مرز مهران در حال اجرا است.

وی افزود: برای توسعه زیرساخت‌های اربعین در استان پروژه‌های نظیر تونل‌های شماره یک و دو کربلا، تونل دوم آزادی، ایجاد دو بزرگراه پل زال -نجف اشرف و حمیل -کربلا و اتصال استان به خط ریلی کشور و در نهایت اتصال ایران به شبکه ریلی کشور عراق از جمله پروژه‌های در دست اجرا در استان است.

وی افزود: در این شرایط فرصت بسیار خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین فراهم شده که این مهم علاوه بر تسریع در برگزاری باشکوه‌تر مراسم اربعین باعث توسعه همه جانبه استان نیز خواهد شد.

استاندار ایلام خواستار به کارگیری کمک استان‌های معین در مقوله اربعین شد و گفت: دستگاه‌های متولی باید از همه ظرفیت‌ها از جمله کمک نهادها و ارگان‌ها و بنیادها و استان‌های معین در بحث اربعین استفاده نمایند.

استاندار ایلام از اختصاص اعتبار برای اتصال استان به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: روز گذشته نیز در دیدار با نوبخت رئیس برنامه و بودجه کشور ۴۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران در حوزه راه استان اختصاص داده شده است.

وی گفت: علاوه بر این پیشنهاد ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری در نقاط مختلف استان داده شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اتمام طرح سامانه گرمسیری و مسائل و مشکلات بالادست سد سیمره نیز پیگیری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مرز مهران، افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران یکی از مطالبات مهم مردم استان است و با توجه به اینکه این استان دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق در غرب کشور است، می‌تواند نقش مهمی در مراودات تجاری و بازرگانی ایران و عراق داشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار