یکی از بخش هایی که این روزها با بی توجهی به شرایط بجرانی جامعه صرفا به جیب مردم چشم دوخته ،مدارس غیر انتفاعی است . در حالیکه آموزش از اسفندماه یعنی یک سوم دوره تحصیلی قانونی دانش آموزان به تعطیلی گراییده است اما مدارس غیر انتفاعی شهریه کامل دوره تحصیلی را از اولیاء دانش آموزان مطالبه می کنند.
کد خبر: ۸۷۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 09 July 2020

تابناک ایلام ::با شیوع ویروس کرونا در کشور اولین مکانی که به تعطیلی کشانیده شد مدارس و مراکز آموزش عالی کشور بود،صرفنظر از اینکه این تصمیم ضروری تا چه اندازه توانست سلامت دانش آموزان را تامین نماید ،اما باید پذیرفت که از حیث آموزشی شدیدترین ضربه به سیستم آموزشی کشور ودانش آموزان محسوب می شود .

هرچند آموزش وپرورش با انتقال آموزش به بستر فضای مجازی و همچنین بهره گیری از برنامه های آموزشی تلویزیونی خط جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان را دنبال کرد ،اما اجرای چنین طرحی بدلیل مشکلات زیر ساختی در بسیاری از مناطق وعدم بهره مندی تمامی دانش آموزان به امکانات موجود ،نتوانست عدالت آموزشی را برقرار و نیمی از اهداف مورد انتظار را برآورده نماید.

صرفنظر از خسرانی که بحران کرونا از حیث آموزشی متوجه دانش اموزان و دانشجویان نمود ،اما زیان سنگین ابن بحران بر اقتصاد خرد وکلان کشور چیزی نیست بتوان بر آن چشم بست . بخش عمده ای از مشاغل تعطیل و اقتصاد کلان کشور نیز با مشکل جدی مواجهه شد.

با وجود اینکه در راستای جبران بخشی از این آسیب و کمک به آسیب دیدگان ناشی از بحران کرونا دولت با اختصاص وام های خرد و مساعدت مالی به قشر ضعیف در صدد جبران برآمد و مردم نیز با راه اندازی پویش هایی به یاری زیلان دیدگان شتافتند ،اما در این بین هستند افرادی که فقط منافع خود را می بینند وبه هرقیمتی حاضر نیستند از این منافع صرفنظر کنند.

یکی از بخش هایی که این روزها با بی توجهی به شرایط بجرانی جامعه صرفا به جیب مردم چشم دوخته ،مدارس غیر انتفاعی است . در حالیکه آموزش از اسفندماه یعنی یک سوم دوره تحصیلی قانونی دانش آموزان به تعطیلی گراییده است اما مدارس غیر انتفاعی شهریه کامل دوره تحصیلی را از اولیاء دانش آموزان مطالبه می کنند.

جای تعجب وتامل دارد در حالیکه در طول سه ماه پایانی سال تحصیلی مدارس غیر انتفاعی تعطیل بوده ،اینک برخی از آنان با گرو گیری کارنامه بی امتحان !!کل شهریه را از دانش اموزان مطالبه می کنند ،شهریه ای که قرار است در مقابل خدمات انجام نشده آموزشی وتحصیلی به این مدارس اختصاص یابد .

به هرحال طبیعی است برخی از این مدارس متحمل هزینه اجاره مکان ویا دیگر هزینه های جانبی شده اند ،اما قرار نیست این هزینه ها از جیب اولیاء دانش آموزانی پرداخت شود که سه ماه پایان سال فرزندانشان رنگ این مراکز آموزشی را هم به چشم ندیده اند .

لذا انتظار می رود آموزش وپرورش با نظارت بیشتر بر این مدارس ،چنانچه جبران زیان های این مدارس را بهانه قرار داده اند ،همچون دیگر صنوف متضرر شده ،جبران خسارات وارده را از مسیر دولت دنبال کنند نه جیب اولیایی که این روزها به خاطر این کرونا زمین گیر شده وبا مشکل مالی جدی مواجهه شده اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
من که کامل ازم گرفتن ،ناچار شدم قرض کنم با وجودیکه کار خودم بخاطر کرونا تعطیل شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
به نظرشمادولت حقوق معلمهاشونو میده یااوناآموزش روتعطیل کردن ازاسفند ماه که نباید شهریه بگیرم اونابایدکرایه 7ماه جاهایی روکه اجاره کردن بدن درحالی که تعطیل بودن حقوق معلمهاشونو بدن و....جزشهریه ازکجابایدتامین کنند.البته بعضیهاشون بارانت درمدارس دولتی ساکنن که کرایه نمی دن اونابایدنگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
این مدارس غیرانتفاعی نوبرن ولله! مگه فقط هزینه هاشون شامل حقوق معلمهاست؟ مگه حقوق کارمندان رو به انواع مختلف کم نکردن، حقوق اون معلمها رو هم کم کنند! هزینه آب و برق و گاز و ... چه می شود؟

لطفا برای سال بعد تمهیدی اندیشیده شود
برديا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
با سلام
جالبه همه فقط شعار ميدن
دولت بايست نظارت كند
فلان كند
بهمان كند
كو دولت آقا ؟
كو نظارت ؟
من هزينه پارسالو كه كامل دادم هيچ
به زور و بهانه اينكه بايست كلاسهاي انلاين رو راه بندازيم 3 ميليون هم از شهريه 16 ميليون سال اينده رو هم ازم گرفتن. متاسفم براي دولت و نظارتش
متاسفم براي آموزش و پرورشي كه وقتي زنگ ميزنم و شرح ماجرارو ميگم ميگه پاشو بيا اينجا شكايت كن كتبي
كدوم كشوري اينقدر بي صاحبه نظام اموزشيش ؟؟!!
پس اقايون چكاره هستن ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
خوب بگیرند...مملکتی که خرتو هرخراست .....بهتر از این نی خ دهید..نه قوه قضائیه داریم نه مجریه .نه دولت .نه نظارت .نه قانون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار