معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:مردم گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز و مورد تایید و ممهمور به مهر شبک هدامپزشکی تهیه کرده وحداقل ۲۴ ساعت آن را در دمای یخچال چهار تا هشت درجه نگهداری و سپس مصرف کنند.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 11 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: تب کریمه کنگو یکی از خطرناک ترین بیماریهای مشترک انسان و دام است که در صورت عدم درمان صحیح موجب مرگ می شود.

وی یادآور شد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با علائم تب، بیحالی، خونریزی از حفرات مختلف بدن مانند دهان، بینی، گوش و خونریزی های زیر پوست همراه است.

وی افزود: گزش کنه، له کردن کنه روی پوست بدن، خوردن گوشت، جگر و قلوه تازه و نپخته، تماس با گوشت یا امحا و احشای دام آلوده، انتقال از طریق تماس با خون و ترشحات فرد بیمار از راههای انتقال این بیماری خطرناک به انسان است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: در چند سال اخیر هیچ گونه مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است و به همشهریان ایلامی توصیه می شود جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک از مصرف گوشت نیم پز و نپخته جدا خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در صورت تمایل به مصرف جگر حداقل ۴۸ ساعت آنرا در یخچال نگهداری و بعد مصرف کنند همچنین از تماس با لاشه، احشا، خون و ترشحات دامی بدون استفاده از وسایل حفاظتی مانند دستکش و روپوش خودداری کنند.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری در خود یا اطرافیان در اولین فرصت به پزشک مراکز بهداشتی درمانی مراجعه شود./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار