معاون استاندار:
معاون استاندار ایلام یکی از مهم ترین پروژه های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان استان را بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام عنوان کرد و یادآور شد: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طی ۳۰ ماه گذشته به این پروژه اختصاص و پیشرفت فیزیکی آن از ۴۵ به ۸۶ درصد افزایش یافت که پیش بینی می شود امسال شاهد راه اندازی کامل آن باشیم.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 12 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی اظهار داشت: دولت های یازدهم و دوازدهم یکی از اصلی ترین رویکردهای خود را حمایت از بخش بهداشت و درمان و کمک به کم کردن هزینه های پزشکی مردم اعلام کرده و در این مسیر تلاش شده امکانات پزشکی به اقصی نقاط کشور گسیل شود که ایلام نیز از این تجهیزات تا حد زیادی بهره مند شده است.

وی افزود: طی ۲.۵ سال گذشته سرعت تخصیص اعتبارات و اعطای تجهیزات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی به استان شتاب بیشتری گرفت، بطوریکه تنها در مدت یاد شده چهار هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان استان تخصیص داده شده است.

کرمی تاکید کرد: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در ۹ طبقه و در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل بخش‌های مختلف بیمارستانی، پاراکلینیکی و تخصصی است و افتتاح آن دسترسی شهروندان ایلامی به خدمات درمانی را دوچندان می‌کند.

وی توسعه و تجهیز بخش اورژانس بیمارستان های امام علی (ع) سرابله ، امام حسین (ع) مهران و شهدای دهلران با مجموع اعتبار ۴۵ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های دولت در حوزه بهداشت و درمان استان ایلام برشمرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: ۳۱۰ میلیارد ریال طی مدت یاد شده برای راه اندازی و تجهیز بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام تخصیص یافت ضمن اینکه برای راه اندازی اورژانس هوایی و احداث و تجهیز پایگاه فوریت های پزشکی ایلام نیز ۱۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

کرمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی ۳۰ ماه گذشته ۱۵ آمبولانس ویژه را با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال دریافت کرد و در کنار این موضوع ۱۸۲ میلیارد ریال نیز برای خرید ساختمان جهت دانشکده دندانپزشکی و پرستاری پرداخت شده است.

وی راه اندازی بخش ام آر آی در بیمارستان امام خمینی (ره) و سی تی اسکن در شهرستان های دره شهر ، دهلران ، آبدانان و بیمارستان مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام با مجموع اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های اجرا شده دولت در بخش بهداشت و درمان استان ایلام اعلام کرد./ع

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار